4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    sytsew

files groepsgewijs benoemen in Finder?

Weet iemand een handige manier om meerdere files via finder eenzelfde naam+ oplopende nummering etc te geven? Oftewel: zijn er mogelijkheden om, min of meer als in i-tunes, een geselecteerde groep te hernoemen, ipv per eentje apart?

Denk ik ook aan hoe veel foto-apps binnenkomede foto’s in ‘shoots’ benoemen, of hoe je in Final Cut Pro clips kunt loggen. In mijn geval gaat het bijvoorbeeld om een zakje foto’s & filmpjes die via bluetooth van mijn telefoontje komen (en dan 10042006 166, 10042006 167.. heten), die ik via het findervenstertje makkelijk zelf kan previewen, en vervolgens als clubje tesamen even een andere naam wil geven (bijv Stom Fuifke1-5, Rome1-8 etc).

Ik hiervoor Lightroom of VersionCue of Bridge oid wel gaan induiken, maar is hopelijk niet eens nodig. Bovendien overkomt me de vraag ernaar bij allerlei files, niet alleen media.

dankjes

Moderator
    unSOUND

Automator kan dat vrij simpel…

Geblokkeerd
    Geanonimeseerde gebruiker

A Better Finder Rename, kost wel een paar centjes maar is het absoluut waard

Bijdrager
    macsterdam

dit is wat je nodig hebt: File List. Het heeft alle opties die je zoekt en is gratis. Plus, als je bepaalde settings veel gebruikt, kan je er ‘droplets’ van maken, zodat je daarna alleen nog maar de files op de ‘droplets’ hoeft te slepen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.