8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Peterhendrix53

Filemanager

Hallo allemaal,

Vandaag mijn Imac 21.5 ontvangen. Vroeger altijd gewerkt met OS/2 en daarna met alle Windows versie’s. Toch maar eens de knoop doorgehakt en overgestapt naar een Mac. Is wel even wennen moet ik zeggen, moet weer helemaal opnieuw beginnen. Maar nu mijn eerste vraag. Ik zoek een filemanager met 2 vensters zoals Total Commander, maar die is er niet voor de mac. Wie heeft er wat tips voor mij?

Peter

Bijdrager
    Balsjer

Er zijn alternatieven voor de Mac, zie onderstaand.
    Crax Commander, Disk Order, en Forklift zijn betaalversies
    Double Commander is gratis.

Ongetwijfeld zullen er meerdere programma’s te vinden zijn die voldoen als dual pane filemanagers. Google op dual pane filemanager mac

Bijdrager
    GoeieDag

Algemene tip: probeer een nieuw systeem eerst op z’n merites te beoordelen en te werken met wat het aan boord heeft, met methodieken waar het OS voor is ontworpen. Als je een systeem direct wilt tweaken naar wat je had, kon je beter blijven bij wat je had.

Succes, en vooral: héél véél plezier op de Mac!:)

Bijdrager
    vishaakje

Niet gratis maar wel te gek: Path Finder

Overigens kan je sinds Yosemite in Finder tabbladen gebruiken met “cmd+t”. Lees dat je OS/2 ook hebt gebruikt dus ga er niet van uit dat je een tech-noob bent, maar het is kinderachtig maar wel een bron van info op Macmiep

Bijdrager
    stopa

XtraFinder

Geblokkeerd
    Humain

En wist je dat je in de finder ook gewoon tabbladen hebt waardoor je makkelijk bestanden hen en weer kan verplaatsen?

Geblokkeerd
    Humain

OE dat ziet er goed uit!

Thnx Alison

Bijdrager
    Peterhendrix53

Bedankt voor de tips ik zal eens het een en ander gaan uitproberen.

Peter

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.