13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    y-it

Filemaker Pro (7)

Ik heb net de 30-dagen versie van Filemaker gedownload en uitgeprobeerd. Perfect tegenhanger (beter zelfs) van Access.

Ik zag ook het onderdeel Instant Web Publishing. Heb dit ook uitgeprobeerd en dat werkt zeer mooi.
    Mijn vraag is: Instant Web Publishing vraagt een poortnummer. Welk poortnummer kun/mag je daarvoor gebruiken en zijn deze webpagina’s dan ook vanuit andere machines benaderbaar ? Kortom: kun je een Macosx 10.2-werkstation gebruiken als een soort webserver met dynamische (filemaker-)pagina’s ???

Bijdrager
    Delta_T

Je kan je vraag ook eens deponeren bij http://www.clarify.net, dé plek voor Filemaker.
    Ze hebben mij daar snel en adequaat geholpen.

Succes

Bijdrager
    Macpwm

Eindelijk de mogelijkheid om PDF te importeren, was al lang op zoek om al die artikels te kunnen archiveren en raadplegen:)
    Als je een oudere versie gebruiktkun je upgraden voor 179€ tot einde september

Bijdrager
    superrick

de standaart poort voor filemaker is 591.

In de praktijk ondervindt je dan wel af een toe een notoire systeembeheerder die deze poort dicht heeft staan.

je kunt inderdaad werken en hosten op dezelfde machine maar het is nietaan te raden bij veel traffic.

Bijdrager
    Tomaat

Is het ook mogelijk met FM een database te maken die met Microsoft Access geopent kan worden?
    En dan natuurlijk ook volledig functioneerd.

Bijdrager
    Brims

Dat klinkt als vloeken in de kerk!

:mrgreen:

Bijdrager
    Tomaat
    ”Lytstomke”

Dat klinkt als vloeken in de kerk!

:mrgreen:

Dat is dus echt weer een opmerking die nergens op slaat en al helemaal niet onderbouwd is..

Ik stel deze vraag omdat ik de opleiding die ik doe Microsoft Access nodig heb. Nu doe ik dit momenteel d.m.v. MS Access te draaien onder VPC.
    Dit is uiterraard ranzig traag, en zou het dus erg mooi zijn als FM deze functie ondersteund:)

Bijdrager
    Brims

Ik wil het best wel onderbouwen hoor.
    FileMaker is een dochter onderneming van Apple.
    En zal het dan waarschijnlijk niet toelaten haar product volledig functioneel te laten overnemen. Dit doen ze liever andersom. Lijkt mij?!

Bijdrager
    Tomaat

FM kan toch ook overweg met Microsoft Word bestanden..

Bijdrager
    Brims

Ja maar jij wil dat een microsoft programma een FileMaker bestand kan openen. En ik zeg dat doet FileMaker liever andersom.
    Want ze willen dat mensen FileMaker gebruiken in plaats van Eccess.

Bijdrager
    Tomaat
    ”Lytstomke”

Ja maar jij wil dat een microsoft programma een FileMaker bestand kan openen. En ik zeg dat doet FileMaker liever andersom.
    Want ze willen dat mensen FileMaker gebruiken in plaats van Eccess.

Ow sorry…ja dat bedoelde ik dus ook.
    Dus met FM een .mdb bestand maken en deze dan inlezen met Access..en andersom natuurlijk;)

Bijdrager
    Marc

Wanneer je een Fm bestand exporteert als een DBF bestand kan dit in elk ander databaseprogramma worden geopend. dus ook in acces. Ook Excel kan met dit formaat overweg.

Bijdrager
    Tomaat
    ”digitalguru”

Wanneer je een Fm bestand exporteert als een DBF bestand kan dit in elk ander databaseprogramma worden geopend. dus ook in acces. Ook Excel kan met dit formaat overweg.

Moet ik daar ook dingen als queries, macro’s, formulieren, enz onder verstaan?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.