3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    John Troch

Filemaker evaluatie verborgen bestand

Enkele maanden geleden heb ik de Filemaker Pro proefversie gedownload en een maand geprobeerd. Daarna verwijderd. Nu wil ik wederom de laatste versie proberen en net de laatste versie gedownload maar bij opstarten geeft hij aan dat de proefperiode verlopen is. Blijkbaar heeft de eerste proefversie ergens een verborgen bestandje neergezet die niet verwijderd is. Ook FM verwijderen met het proggie CleanApp helpt niet. Ook zoekacties via finder op fmp of filemaker helpt niet bij het vinden. Iemand een idee?

Bijdrager
    janvanes

Op zich lijkt het me wel logisch dat je probeerversies niet onbeperkt kunt her-installeren – anders zou Filemaker niet veel verkopen. Als je de demo van 8.5 niet kunt proberen omdat je ooit de 7.0 demo hebt ge├»nstalleerd gehad, wordt het wat anders…

Het Franse tijdschrift “├Ç vos Mac” heeft 2 jaar geleden (in nr. 46 van december 2004) een kort artikeltje gepubliceerd, over een onzichtbaar bestandje met de naam .L8457789. Volgens dit blad hield dit onzichtbare bestandje verband met de tijdsberekening van de 30-dagen probeerversie van Filemaker Pro 7. Blijkbaar wordt het niet verwijderd als men de probeerversie de-installeert.

Naar aanleiding van dit artikeltje is het tijdschrift overigens nog voor de rechter gesleept door Filemaker/Apple. Ze werden vrijgesproken, dus neem ik aan dat het ook geen probleem is dit artikeltje te citeren.

Het lijkt me wel waarschijnlijk dat nieuwere demo-versies van Filemaker iets anders (hopelijk slimmer) werken. Met MacroMedia heb ik eens een soortgelijk probleem gehad: toen kon ik de demo van MM Freehand niet proberen, omdat ik een jaar geleden een demo van MM Dreamweaver had geprobeerd (!).

Bijdrager
    John Troch

Je hebt gelijk. Het feit wil dat wij bij de Apple Center een XServe hebben aangeschaft samen met FM Server en FM Pro voor users. Deze wordt half januari geinstalleerd en geconfigureerd door een apart bedrijf MASS dus doen we niet aan piraterij ;-). Ik wilde deze vakantie periode gebruiken om alvast eea op te zetten in FM.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.