2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Carl

Filemaker en PHP

Hallo allemaal,

ik draai op mijn linux webserver in een datacenter een PHP-website die connecteert met een flemaker database op een OSX Server bij mij op kantoor. Er staan zo’n 80.000 artikels op, met zo’n 30.000 gebruikers. Dit draait allemaal probleemloos. Soms iets minder snel dan met MySQL, maar ik moet dit kunnen draaien vanaf mijn lokale filemaker database omdat mijn hele boekhouding hier in zit. Verder hebben alle artikels ook bepaalde plotfiles, die hier opgeslagen zitten in de records in filemaker. Het is onmogelijk om dit allemaal te uploaden naar de webserver. Bovendien kan ik op deze manier heel snel (lees een minuut of zo) een paar duizend nieuwe artikels importeren in filemaker. Deze staan dan ook meteen online. En mijn bestelbons, facturen, enz… zitten allemaal automatisch in mijn filemaker facturatiepakket. Klanten kunnen bestellen, hun gegevens invoeren, enfin, voor mij is dit ideaal. En alles wordt gebackuped om de 4 uur, zonder dat het domein en/of database plat moet.

Maar nu heb ik nog 1 probleem, en ik vind hier nergens iets van terug. Ik wil via een webinterface de mogelijkheid geven om afbeeldingen te uploaden naar de webserver (dat kan ik ook zonder problemen), waarna deze ze plakt in een containerveld in het filemaker record dat daarmee aangemaakt is (en hier zit het probleem). Op die manier zou ik dan de afbeelding hier meteen ook in mijn filemaker database moeten hebben zitten, zodat die hier snel beschikbaar is, en mee gaat in de filemaker backup.

Als iemand hier een oplossing voor kent, heel graag aub! Maar ik heb het vermoeden dat dit onmogelijk gaat zijn… Misschien met één of andere plugin? Maar hij moet kunnen draaien op FM Server Advanced 8.4

Bijdrager
    hansenonline

ik denk dat je meer kans hebt op het filemaker forum

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.