6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    thejazz

Filemaker en het internet

Hey,

Ik ben al een tijdje bezig mezelf te verdiepen in Filemaker.
    Waar ik nog steeds niet achter ben gekomen is of je Filemaker ook voor gewone website kunt gebruiken. Dus als een soort CMS.
    Ik weet dat je, als je een server hebt, hier rechtstreeks in de database kunt.
    Maar ik heb geen eigen server.

Het liefst zou ik dus een soort CMS willen. Dus dat ik mijn website kan bijwerken en updaten in mijn eigen Filemaker programma. Mensen moet dus niet ditt programma zien maar gewoon een site. In deze site moeten de velden uit mijn Filemaker database oproepbaar zijn.

Ben ik met deze wensen helemaal aan het verkeerde adres bij filemaker of niet?
    Is dit mogelijk? En zo ja….hoe?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    hansenonline

de server waar jou site op zit moet een filemakerdatabase hebben of denk ik de files kunnen omzetten. een beter huwelijk is naar mijn mening php/mysql, al ben ik hier niet een kei in.
    succes met het maken van je site.

daan.

Bijdrager
    mbrant

Hallo.
    Ik weet dat het allemaal kan. Kijk eens naar de MacFan (en CD) no 53 daar staat een en ander in om een FM database te publiceren.
    Een ander iets het Clarify formum:
    http://www.clarify.net/
    Daar kun je die vraag stellen en mogelijk dat je er tesamen met de forumleden uit kunt komen.
    Eerst lid worden.
    :mrgreen: :innocent: :sealed:
    Kijk ook eens op http://www.Klokhuis.nl
    die heeft regelmatig ‘Appledagen’ waar ook FileMaker deskundigen hulp bieden. Wel donateur worden, dan zijn die deelnames gratis. Je kunt ook zelf vragen stellen en indienen voor zulke dagen. Zeer leerzaam.
    Groet en succes van Mbrant

Bijdrager
    hansenonline

de macfan gaat er vanuit dat je lokaal werkt en ik weet niet of dat je bedoeling is.

daan.

Bijdrager
    XXX

je hebt in ieder geval een webserver nodig die je FM database kan hosten, i-solutions biedt een pakket voor ongeveer 300 euro per jaar, vervolgens kun je met de ingebouwde webpublicatie methode van FM je database info tonen op een webpagina, gebruikmakend van CDML (script) of maak gebruik van Lasso (erg makkelijk te leren) en koppel daarmee je database info aan je webpagina’s. Lasso is onbeperkt qua mogelijkheden en erg flexibel (de apple products guide en de macfan site zijn bv gemaakt met Lasso)

Bijdrager
    sanne
    ”mbrant”

http://www.clarify.net/
    Daar kun je die vraag stellen en mogelijk dat je er tesamen met de forumleden uit kunt komen.
    Eerst lid worden.

Clarify.net is een open en gratis toegankelijk forum, gelijk MacOSX.nl. Er is geen sprake van een betaald lidmaatschap. Zoals op meer forums, het enige wat je hoeft te doen <als je een vraag wilt stellen of antwoord wilt geven> is jezelf registreren.

Het forum is verder voor elke gast volledig leesbaar (klik op de hoofdpagina linksboven op “Clarify Forum”).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.