5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    rotrax

filemaker 10 webbased vraagje

Ik heb een vraagje over filemaker 10. hierin zit de mogelijkheid om de database webbased te plaatsen zodat anderen deze gegevens kunnen inzien. nu heb ik drie vragen:

1. is het ook mogelijk dat anderen gegevens webbased aanvullen zonder dat zij beschikken over filemaker?
    2. kunnen de ingevulde gegevens tevens wederom worden opgenomen in de lokale database?
    3 zit er standaard in filemaker de mogelijkheid om mensen diverse rechten te geven op de webbased omgeving

Bijdrager
    mxd

1. ja
    2. ja
    3. ja

Bijdrager
    Pasav

Ja je kan gegevens invoeren via de web based versie.
    Ja de gegevens worden meteen ingevoerd in je database
    Ja je kan rechten toe kennen voor het inloggen.

Let wel op :
    – max 5 verschillende gebruikers per uur bij de Client versie
    – de database moet je continu open hebben staan

Succes …. Als je nog vragen hebt mag je me ook een pm sturen ..;)

Bijdrager
    rotrax

wacht even begrijp ik hieruit dat ik mijn mac steeds moet hebben aanstaan zodat mensen online iets kunnen invullen.

ik wil eigenlijk een db maken deze op internet zetten en daar alle data hebben staan. vervolgens wil ik om de zoveel tijd eens wat aanpassingen maken en de gegevens uit de db syncen met mijn lokale versie. ik wil absoluut geen server of iets dergelijks contant hebben aanstaan.

Bijdrager
    Pasav
    ”rotrax”

wacht even begrijp ik hieruit dat ik mijn mac steeds moet hebben aanstaan zodat mensen online iets kunnen invullen.

ik wil eigenlijk een db maken deze op internet zetten en daar alle data hebben staan. vervolgens wil ik om de zoveel tijd eens wat aanpassingen maken en de gegevens uit de db syncen met mijn lokale versie. ik wil absoluut geen server of iets dergelijks contant hebben aanstaan.

Ja met filemaker moet je constant open hebben staan. Voor jou oplossing moet je kiezen voor mysql eventueel met koppeling naar filemaker voor een import / export …

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.