7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Nextweb

Filefault probleem bij upgrade 10.10 (yosemite)

Hallo,

Ik heb een probleem met upgrade van mijn mac air uit 2013 (265 SSD, i7 processor)

Bij het upgraden naar de laatste versie van OS kwam de Filefault codering in pauze, deze start niet meer op. Er is nog 15 GB vrij op de schijf. Sierra high gaat daardoor ook niet verder tijdens de installatie.

De mac werkt nog wel prima en snel.

Ik heb twee vragen. Hoe kan ik controleren of alles wat er op de Time Machine Backup staat ook op de mac air staat ? Ik overweeg een fresh install te doen, en alles opnieuw in te delen.

Dank voor jullie hulp.

Bijdrager
    Q-collective

FileVault*

Je kunt via de Finder je backup openen. In de backups.backupdb staat het hele archief, op datum en tijd gerangschikt.

Een herstel van de Time Machine backup is inderdaad een goed idee.

Bijdrager
    Nextweb

Dank je. Maar het is toch bijna ondoenlijk om alle bestanden handmatig te controleren of deze in de backup zitten ?

Bijdrager
    Maurits

Je weet dat filevault codering altijd stopt als de macbook op batterij werkt? Het is niet erg om even te stoppen.
    Een nacht op de lader met de klep open zou de codering af moeten maken.

15GB vrij is niet super veel (minimaal 10% vrij, dus voor jouw macbook 25 GB, is het advies), maar zou wel moeten werken.
    Als je heel weinig vrije ruimte hebt (enkele GB’s) kan het coderen (dat het stukje voor stukje doet) misschien kunnen falen.

Ik snap niet dat je schrijft dat High Sierra upgrade faalt, en niet doorstart, en dat je daarna schrijft dat de Mac goed werkt.

Als de codering nog niet klaar is, maak die eerst af voor je macOS updates uitvoert.

Bijdrager
    GoeieDag
    Nextweb op 01 november 2017

Bij het upgraden naar de laatste versie van OS kwam de FileVault codering in pauze, deze start niet meer op.

Hoe weet je dit? FV werkt op de achtergrond, en geeft geen feedback over status of activiteit. En FV heeft geen invloed op het normale gebruik van je Mac, inclusief herstarten, etc.

Bijdrager
    Nextweb
    GoeieDag op 01 november 2017
    Nextweb op 01 november 2017

Bij het upgraden naar de laatste versie van OS kwam de FileVault codering in pauze, deze start niet meer op.

Hoe weet je dit? FV werkt op de achtergrond, en geeft geen feedback over status of activiteit. En FV heeft geen invloed op het normale gebruik van je Mac, inclusief herstarten, etc.

Via een telnet command is dat zichtbaar

Bijdrager
    Nextweb
    Maurits op 01 november 2017

Je weet dat filevault codering altijd stopt als de macbook op batterij werkt? Het is niet erg om even te stoppen.
    Een nacht op de lader met de klep open zou de codering af moeten maken.

15GB vrij is niet super veel (minimaal 10% vrij, dus voor jouw macbook 25 GB, is het advies), maar zou wel moeten werken.
    Als je heel weinig vrije ruimte hebt (enkele GB’s) kan het coderen (dat het stukje voor stukje doet) misschien kunnen falen.

Ik snap niet dat je schrijft dat High Sierra upgrade faalt, en niet doorstart, en dat je daarna schrijft dat de Mac goed werkt.

Als de codering nog niet klaar is, maak die eerst af voor je macOS updates uitvoert.

Upgrade naar High Sierra lukt niet, Filevaut moet eerst het proces afmaken. Dus het werkt goed op het oude OS.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.