10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    HappinessFactory

File Sharing, Mac->Windows

Beste OMT’ers,

ik heb een Mac, en een draadloos netwerk (AirPort Extreme) met daaraan
    draadloze en bedrade clients. Hoe kan ik nu een enkele map delen over het
    netwerk waar ik van alles in kan zetten zodat de andere clients dit kunnen
    lezen en schrijven?

Ik heb bij Bestandsdeling in Systeemvoorkeuren die map aangegeven als
    zijnde gedeeld, alleen als ik dan op die Windows machines kijk dan krijg
    ik alleen mijn computer te zien en de printer welke door mij ook gedeeld wordt..

Iemand een idee?

Bedankt!

-HappinessFactory

Bijdrager
    Edwin

Zoek het IP-adres van je Mac op en typ in Windows via menu Start, Uitvoeren het commando [code:1:40fff5cc02]\IP-adres[/code:1:40fff5cc02] in gevolgd door Enter.

http://h4xr.org/uv6w

Bijdrager
    elice82

AirPort Extreme draadloze en bedrade clients.
    Windows & Mac. Schrijven en lezen.

Ik weet niet hoe het zit met direct schrijven op de externe harde schijf (die aan de Airport Extreme zit)?

Je hebt nodig een USB harde schijf, Airport Extreme en Bonjour for Windows en Mac (zie DVD Airport Extreme).
    Ik zou zeggen hang een externe HD aan je Airport Extreme.
    Zie hier de mogelijkheden (geen handleiding).
    Zie hier (Airport Extreme Gigabit) de handleiding in het Engels, pagina 16.
    Of zie hier (Airport Extreme Early 2009) de handleiding in het Engels, pagina 18.

Ik zou zeggen ligt eraan hoeveel je wilt delen?
    Maar ik kan je een tussen oplossing geven Dropbox.

Bijdrager
    HappinessFactory

Elice, is niet voor een externe hd maar voor mijn eigen schijf in de Mac…

Bijdrager
    Edwin
    ”HappinessFactory”

Elice, is niet voor een externe hd maar voor mijn eigen schijf in de Mac…

Publiceer hier eens een screenshot van de share instellingen om een en ander te verduidelijken.

Bijdrager
    elice82

Oke.
    Je wilt op je Mac mappen (hd) delen (lezen & schijven) in het bestaande netwerk van de Airport Extreme (die zowel bekabeld als wireless is) en waar ook Windows PC’s en Macs aan hangen.

Het probleem zit hem in schrijven! Dat gaat niet vanaf Windows PC naar een Mac via een netwerk.

Dan is Dropbox toch wel de oplossing, nadeel je hebt internet nodig zie filmpje. En er is een beperkte ruimte 2GB.

Bijdrager
    Edwin
    ”elice82″

Het probleem zit hem in schrijven! Dat gaat niet vanaf Windows PC naar een Mac via een netwerk.

Hoe kom je daarbij? Je kan toch heel eenvoudig read+write aanzetten op de gedeelde map. Bovendien is de ‘Drop Box’ in de Pubic map op de Mac sowieso writable voor Windows/Linux clients. Werkt hier dan ook prima, vooral als de accounts op de clients dezelfde gebruikersnaam en wachtwoorden gebruiken als op de Mac.

Jouw Dropbox oplossing is zeer mooi voor het uitwisselen van data over het internet maar bij voorkeur niet voor een LAN.

Bijdrager
    elice82

Oke even voor de duidelijkheid (voordat ik jou niet begrijp):
    Ik schreef:

Ik heb het over een map delen via de Mac (Systeemvoorkeuren > Delen).
    Hij wil via Windows PC contact maken via Airport Extreme (wireless of wired connected) naar zijn Mac mappen en die bewerken (lezen & schrijven) vanaf de Windows PC!

Hoe kom je daarbij? Je kan toch heel eenvoudig read+write aanzetten op de gedeelde map.

Volgens mij heb jij het over Dropbox? Of niet?

Bijdrager
    Edwin
    ”elice82″

Oke even voor de duidelijkheid (voordat ik jou niet begrijp):
    Ik schreef:

Ik heb het over een map delen via de Mac (Systeemvoorkeuren > Delen).
    Hij wil via Windows PC contact maken via Airport Extreme (wireless of wired connected) naar zijn Mac mappen en die bewerken (lezen & schrijven) vanaf de Windows PC!

Hoe kom je daarbij? Je kan toch heel eenvoudig read+write aanzetten op de gedeelde map.

Volgens mij heb jij het over Dropbox? Of niet?

We begrijpen elkaar inderdaad niet. Je kan natuurlijk vanaf een Windows of Linux client de gedeelde mappen op de Mac lezen en schrijven via SMB (Samba server van de Mac)

In de Public map van de Mac zit een extra folder ‘Drop Box’ waarin gasten vanaf Windows/Linux documenten kunnen droppen (is schrijven). Dat is wat anders dan Dropbox van http://www.getdropbox.com.

Andere mappen zijn eveneens schrijfbaar te maken door read+write aan te zetten.

Bijdrager
    elice82

@Biker
    Ik dacht al dat er een misverstand was.
    Ik had het inderdaad over Getdropbox, een online tool voor het delen en aanpassen van bestanden.

En over schrijven.
    Maar wat bedoel jij met “schrijven”?

1. Schrijven met Windows/Linux PC door bestanden in de gedeelde map op de mac te zetten.
    2. Schrijven door direct in de gedeelde map op de Mac te werken met de bestanden vanaf Windows/Linux PC.

Ik bedoel dus optie 2, dat kan dus niet. Maar hij wil dat wel.

@Iedereen
    Of er moet iemand anders hier zijn die er wel een oplossing voor heeft?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.