6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    azteke

File permissions willen niet goed

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs het belastingaangifteprogramma geinstalleerd, en nu gebeuren er hele rare dingen met dat account. Alle permissies van mijn ‘Desktop/’ zijn op admin gezet, inclusief alles wat eronder ligt. Deze horen op een normale gebruikersaccount te staan. Filepermissions herstellen werkt niet, hij vindt wel wat, maar niet onder Desktop/, en ik kan ze ook niet handmatig veranderen met chown.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, en, zo ja, hoe ik het op kan lossen?

Alvast bedankt en mvgr,
    Alex Arnoldus

Bijdrager
    klaus

Zijn al verschillende topics geweest.

Staat blijkbaar een oplossing in http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=39580

Veel succes

Bijdrager
    azteke

Okee, ik had blijkbaar iets te snel naar de nieuwe topic knop gezocht, maar het werkt nu weer.

Ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat de belastingdienst zulke slechte software zou maken. Ik wil niet weten hoe veel beginnende gebruikers ( mac mini ) zich doodgeschrokken zijn vanwege de verdwijnende mappen/bestanden op de Desktop zodra je erop klikte…

Anyway, bedankt voor het aangeven van de oplossing!
    – alex

Bijdrager
    klaus

Ja, ik vraag het mij ook af hoe dit kan, hij probeert blijkbaar de folder waarin hij geinstalleerd staat te wijzigen naar de adminuser (als ik het goed verstaan heb uit die topic), als je hem dus op je desktop hebt gezet, dan heb je miserie.

Ikzelf gebruik die software niet, aangezien de belgen op dat vlak nog wat ten achter staan van de nederlanders:-)

Bijdrager
    Sad

Let wel dat de software van de bel dienst in BETA is, dus iedereen die iets raars ervaart: wees zo vriendelijk om de bel.dienst in te lichten over je ervaringen.

Moderator
    Strifer
    ”klaus”

Ja, ik vraag het mij ook af hoe dit kan, hij probeert blijkbaar de folder waarin hij geinstalleerd staat te wijzigen naar de adminuser (als ik het goed verstaan heb uit die topic), als je hem dus op je desktop hebt gezet, dan heb je miserie.

Ikzelf gebruik die software niet, aangezien de belgen op dat vlak nog wat ten achter staan van de nederlanders:-)

heerlijk wel.. dingen die is wil testen zet ik even op mijn desktop :s blij dat ik dat programma niet heb gebruikt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.