14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    denzione

File manage server

Na veel pogingen en veel soorten software sta ik op het punt waar ik echt om hulp moet gaan vragen. Ik heb het volgende probleem:

Ik heb hier een G3 imac die ik eigenlijk wil laten draaien als een soort fileserver. Ik wil een ruimte creeren waar ik mensen kan toevoegen als gebruiker en hem rechten geven zodat hij bepaalde mappen kan bekijken en dingen kan down/up loaden.

Nu bestaan daar gelukkig programma’s voor, ik kwam zo op:

http://pfn.sourceforge.net/

Ik heb te weinig kennis om een mysql database te kunnen laten draaien op die computer, en dat heeft een bovenstaand systeem wel nodig. Ik vond MAMP maar dat werkt toch niet zoals ik had gehoopt, het lijkt er op dat ik via de installatie van pfn geen toegang kan krijgen tot de aangemaakte sql database en nog meer problemen, dus ik heb besloten de computer de formateren en helemaal vers te beginnen.

Heeft iemand ergens een soort tutorial of handleiding om zoiets voor elkaar te boxen van scratch af aan?

alvast bedankt!

Bijdrager
    computer space

Wanneer PNF niet bij de databse mag heb je gewoon je usernaam/passwoord verkeerd ingesteld. Stom om daar je complete compu voor te herindelen.

Bijdrager
    denzione

nou dat dacht ik dus ook, maar OF ik doe iets fout in MAMP waarvan ik niet weet wat OF PNF werkt bij mij niet lokaal. IIg kom ik met die conclussies niet ver en heb dus besloten om te vragen wat volgens jullie een betere manier is die ooknog uitvoerbaar is voor iemand zonder onwijze database kennis.

Bijdrager
    computer space

Post eens het stuk code van PNF dat de database access codes bevat! Bijvoorbeeld iets als config.php oid kan dit bevatten.

Bijdrager
    denzione

nou, ik heb de hele comp al schoon geveegd, vind je het een geschikte oplossing dan dat MAMP inc met PNF ?

Bijdrager
    chlorophyl

Waarom zo ingewikkeld. Kan je niet sharepoints gebruiken?

Bijdrager
    denzione
    ”chlorophyl”

Waarom zo ingewikkeld. Kan je niet sharepoints gebruiken?

:-) bedankt! Ik ben eigenlijk opzoek naar zulke berichten, nog nooit van gehoord.kun je daar ook met windows op inloggen en verschillende users aanmaken die in verschillende mappen mogen komen?

Bijdrager
    chlorophyl

Je maakt gewoon gebruik van de gebruikers die je aanmaakt op je iMac. Met Sharepoints kan je vervolgens mappen delen onder gebruikers (ook windows). Het kan trouwens ook zonder sharepoints door bestandsdeling en windowsdeling aan te zetten bij Systeemvoorkeuren – Delen. Wat jij wilt kan zonder extra programma’s en is standaard ingebouwd in OSX.

Bijdrager
    denzione

Wow, ga er gelijk mee aan de slag, al heb ik dan nog geen kennis van zulke dingen.
    Maar euh, ik wil hem aan een domein hangen, zodat iedereen van buiten af de server kan bereiken en inloggen, is dit ook mogelijk of je weet? ik bedoel, welke info moet ik iemand geven zodat hij in kan loggen behalve dan de inlognaam en password?

Bijdrager
    denzione
    ”chlorophyl”

Je maakt gewoon gebruik van de gebruikers die je aanmaakt op je iMac. Met Sharepoints kan je vervolgens mappen delen onder gebruikers (ook windows). Het kan trouwens ook zonder sharepoints door bestandsdeling en windowsdeling aan te zetten bij Systeemvoorkeuren – Delen. Wat jij wilt kan zonder extra programma’s en is standaard ingebouwd in OSX.

bedankt het werkt intern! Op de pc gaat t goed ik kan gewoon //xxx.xxx.x.xx/shared/specifiekemap/

Maar als ik nu met de mac via :apple: + K hetzelfde doe, kom ik in een map dropbox ipv in de goede map en mag ik niets. ?!

Bijdrager
    denzione
    ”denzione”
    ”chlorophyl”

bedankt het werkt intern! Op de pc gaat t goed ik kan gewoon //xxx.xxx.x.xx/shared/specifiekemap/

Maar als ik nu met de mac via :apple: + K hetzelfde doe, kom ik in een map dropbox ipv in de goede map en mag ik niets. ?!

Ah na een test kom ik er achter dat je op MAC niet de structuur achter het ip hoeft te zetten.
    Maar bij de pc wel, kan ik dit ook nog gewoon krijgen op de pc? als ik dat doe, zie ik de hele structuur van de computer, kom wel niet in die mappen maar ik zie ze wel:-(

Bijdrager
    denzione

Ik ben bijna op het einde, ik heb SharePoints draaien op een computer met het interne ip van
    192.168.80
    Als ik nu op een mac, :apple: + k “192.168.1.80/map” invoer, en van windows af “\192.168.1.80map” werkt het (!)

Nu wil ik dit alleen aan een domein hangen, ik heb het domein al dus moet alleen in de NAT instellingen goed zetten.
    Daar loop ik dus vast.

Ik heb een Vigor2200e-plus van Draytek

Ik zit daar in NAT Setup > Configure Port Redirection Table

daar staan: service namen, protocol, public port, private IP private port.

Wat moet ik in vredensnaam invullen zodat mensen dit als ftp account kunnen gaan gebruiken, iemand?

Bijdrager
    zjem

Gewoon Rumpus kopen. Ben je van alle gedoe af. Eén keer instellen en werkt als
    een trein. Je moet zowieso (bij rumpus) in je router poorten 3000-3008 openzetten, poort 21, en poort 80.

Bijdrager
    zjem

Gewoon Rumpus kopen. Ben je van alle gedoe af. Eén keer instellen en werkt als
    een trein. Je moet zowieso (bij rumpus) in je router poorten 3000-3008 openzetten, poort 21, en poort 80.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.