8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MonteVelo

file geeft geen info weer, kan niet verplaatsen of naar prullenmand slepen

sinds gisteren heb ik plotseling een excel file op mijn desktop staan, naam 32B35000. Ik kan het niet verplaatsen, hernoemen of naar de prullenmand slepen. als ik met iAntivirus mijn desktop wil checken, ziet ie deze file niet staan. gewoon iAntivirus laten scannen volledig, geeft geen probleem. hoe geraak ik van deze file definitief verlost? ik vertrouw het niet zo.

Bijdrager
    tarun

Als je de info opvraagt is de file dan op slot? Andere vraag, kan je de file openen met Teksteditor en kijken wat er in staat?

Bijdrager
    MonteVelo

als ik de info opvraag gebeurt er gewoon helemaal niks. ik kan er gewoon helemaal niks mee doen. ook niet verplaatsen naar een andere map, of hernoemen. wanneer ik de file naar de prullenmand sleep, krijg ik de melding “het onderdeel 32B35000 kan niet naar de prullenmand worden verplaatst, omdat het niet kan worden verwijderd.:sad:

Bijdrager
    tarun

Kan je het bestand wel openen? Wat gebeurt er als je een bestand met exact dezelfde naam op je desktop plaatst. Wordt dit bestand dan vervangen?

Bijdrager
    Aka Flierik

Ik heb vandaag op mijn bureaublad hetzelfde probleem gekregen met een jpg-bestand. Verscheen terwijl ik afbeeldingen scande (en opsloeg als PNG). Het jpg-bestand is niet te verslepen, ik krijg geen info en het is niet te verwijderen. Geen idee wat het voor een bestand is. De naam bestaat uit 24 cijfers (incl. 1 letter). Kan nog geen oplossing vinden.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Open de Terminal, typ daarin

ls -l Desktop/

en dan de eerste tekens van de naam van het bestand dat niet weg wil; druk op de Tab-toets zodat (als het goed is) de naam aangevuld wordt, en dan op de Return-toets. Kun je hier plaatsen wat er daarna in de Terminal verschijnt?

Bijdrager
    Sascha

Ik had het gisteren ook voor (met een download van Firefox)! Gewoon uit- en inloggen heeft er bij mij voor gezorgd dat het bestand van m’n bureaublad verwijderd was. Desnoods herstart je eens.

Bijdrager
    Aka Flierik

Tweede keer herstarten van systeem heeft het opgelost, bestand is weer verdwenen!
    Thanks

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.