20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Lexis

Fifa 06 onder bootcamp

Hallo!

Ik wil Fifa 06 via bootcamp op mijn mac mini krijgen. Is dit mogelijk?
    Is mijn grafische kaart geschikt? Bedankt!

Julian Neef

Bijdrager
    Petje

gewoon proberen,,en laten weten aan de rest van ons

Bijdrager
    Rickje

Fifa 07 werkt wel bij mij.

Maar ik vind Pro Evolution Soccer leuker 8) :D

Bijdrager
    Lexis

Oke, ik heb nog een vraag. Ik wil nu dus OSX op mijn externe HD zetten, om dan vervolgens met migratie assistent, alles over te zetten, en daarna dus zonder schade mn interne HD te partitioneren. Vervolgens Windows installeren, en beginnen. Maarr. Bij stap 1 gaat het al mis. Ik krijg OSX niet op mijn externe HD. Hij zegt: OSX kan niet vanaf deze HD worden opgestart. Maar het is toch firewire?
    Julian

Bijdrager
    505

Je wilt OSX op je externe HD zetten?

En dan met migratieassistent alles over te zetten, zonder je interne HD te partitioneren, en dan Windows installeren?

:kleenex:

Ik neem aan dat je het van je Cube naar je Mac mini wilt hebben? Dan kan je toch gewoon een FireWirekabel tussen beide Macs leggen. Dan de migratieassistent.

Daarna Bootcamp, die partioneerd je HD, en kan je Windows gebruiken.

Bijdrager
    Lexis

Nee alles is al over vanaf cube. De mac mini had ik al een tijdje in gebruik. Ik had er van te voren (voordat ik alles overzette) niet overnagedacht om éerst boot camp te installeren. Dus nu moet ik alles even tijdelijk op externe hd zetten. Dat kan het beste via migratie assistent. Maar dat werkt niet als er geen osx op mn externe hd staat. Als ik dan alles heb overgezet, kan ik mn schijf partitioneren voor boot camp. Want bij partitioneren gaat toch alle data verloren? Dan kan ik windows erop zetten, en dán kan ik alles weer terugzetten.

Bijdrager
    imathieu

Bootcamp maakt toch zelf een partitie voor windows aan, zonder dat er data verloren gaat?

Of bedoel je dat niet?

Bijdrager
    Lexis

Ja dat doet boot camp, maar ik weet niet of er dan data verloren gaat, volgens mij wel. Daarom zet ik alles over naar mn externe hd. Maar ik kan OSX niet installeren op mn externe HD, omdat ik hiervanaf niet kan booten volgens mijn computer. Maar er zit wel firewire tussen…

Bijdrager
    Lexis

newfs_msdos -F32 /dev/rdisk#s1
    Dit is een code die ik vond om je externe schijf als fat32 te formatteren. Hij zei er wel bij dat je partitioneer ID dan rdisk#s1 was, en dat je dit moet nakijken voordat je de code in terminal uitvoert. Bij mij is het blijkbaar dus geen rdisk#s1. Waar vind ik dit?

Het doel van het formatteren van mijn schijf naar fat32 is dat ik dan xp erop kan installeren. Zie deze site voor meer info. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=191777
    Kijk naar post #14. Maar hoe krijg ik het Partitioneer ID van mijn ext. HD?

Bijdrager
    Nikita

De Boot Camp assistent partitioneert je hardeschijf zonder dat daar gegevens verloren gaan (althans, zo zou het moeten gaan – je weet het nooit voor 100% zeker).

Om OSX op een externe schijf te installeren (op een interne ook trouwens) bij een Intel Mac moet ‘ie net ietsje anders zijn geformatteerd dan op een PPC Mac. Heeft iets te maken met de boot-sector. In Schijfhulpprogramma kan je het precies aangeven bij het formatteren / partitioneren. Maar dan ben je wel gelijk je externe schijf ook aan het legen en of dat de bedoeling is…

Ik zou niet je schijf proberen te formatteren via de Terminal, daar probeer ik zelf zo min mogelijk te komen, via de grafische interface van OSX kan je het ook en is het eigelijk veiliger omdat je kan zien wat je gaat doen…

Bijdrager
    Lexis

Oke, en Hoe? ietsje anders moet ie geformatteerd worden?
    En als ik mijn interne HD probeer te partitioneren, krijg ik de foutmelding dat sommige bestanden niet versleept kunnen worden :s

Bijdrager
    Nikita

Volgens mij heb je dan niet genoeg vrije schijfruimte als ‘ie die melding geeft.

Over het partitioneren: als je je schijf aanklikt (de externe) in Schijfhulpprogramma, en dan het kopje Partitioneren kiest, zie je onderaan een knop Opties… Daar moet je op klikken en de schijf moet voor een Intel Mac (bootable) worden aangemerkt als GPT (GUID) voor OSX of de onderste optie voor een Windows installatie.

Bijdrager
    Lexis
    ”Nikita”

Volgens mij heb je dan niet genoeg vrije schijfruimte als ‘ie die melding geeft.

Over het partitioneren: als je je schijf aanklikt (de externe) in Schijfhulpprogramma, en dan het kopje Partitioneren kiest, zie je onderaan een knop Opties… Daar moet je op klikken en de schijf moet voor een Intel Mac (bootable) worden aangemerkt als GPT (GUID) voor OSX of de onderste optie voor een Windows installatie.

Ik had nog iets van 20 GB vrij… Wat ik nu ga doen, is het volgende: Ik zet al mijn files, in 1 map. Deze zip ik een aantal keer, en even stuffen enzo. Dan zet ik deze op mijn ext. HD. Dan Gooi ik heel veel van mijn HD af (ik hoop dat ik hem niet hoef te formatteren, want dan vraag ik me af, hoe ik osx er weer op krijg, en hoe ik dan boot camp weer krijg, zonder dat er iets opstaat.
    Nog een vraagje. Dez comp. werd geleverd met iLife. Staat iLife dan ook op de install discs die ik erbij heb gekregen, want als ik ga formatteren, is de vraag of ik het terug kan installeren.

Bijdrager
    Nikita

OSX installeren is gewoon de Installatie DVD d’r in proppen en opstarten met de C knop ingedrukt. Dan kom je vanzelf in de setup terecht. Doodsimpel. iLife staat ook op dezelfde schijf. Moet je even ‘Aangepaste installatie’ kiezen op een gegeven moment.

Bijdrager
    Petje

Je moet gewoon osx op de interne hd zetten en windoos op de externe.

Bijdrager
    Nikita

Ik weet niet of je Windows wel op een externe schijf kan zetten i.c.m. de Mac…

Bijdrager
    Lexis

Hallo. Alles is gelukt, windows staat erop. Maarrr. Als ik de computer opstart kan ik niet of windows of mac kiezen. Hij start gewoon maar iets op. Hoe kan ik dit instellen. Ik heb dus geen dual boot.

Bijdrager
    Nikita

Wat dacht je van de ALT knop ingedrukt houden? Of anders (zowel in OSX als in Windows-met-BC-drivers) het systeempaneel Opstartschijf.

Bijdrager
    Lexis

Hehe, ja daar kwam ik net ook achter :P. Nikita bedankt voor al je hulp :innocent:

Julian

Bijdrager
    Nikita

D’r zit een Readme bij, niet voor niks :P

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.