15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    DenSeMi

Fietsnavigatie op Iphone?

Heyhey!

Ik heb een dringende vraag.
    Momenteel mag ik weer een nieuwe telefoon uitzoeken van mijn provider en ik twijfel heel erg tussen een Iphone 4 en de HTC Senstion.

Doorslaggevend voor mij is de mogelijkheid om mijn telefoon te gebruiken als fietsnavigatie. Op de HTC weet ik dat je via google maps (standaard app) prima op de fiets een route kan bepalen.

Mijn vraag is dan ook: zijn er andere gerelateerde fietsnavigatie apps te vinden in de appstore?

ps: belangrijk hierbij is dat de app niet alleen navigeert met fiets knooppunten, maar echt van staatnaam naar straatnaam navigeert en gebruik maakt van fietspaden.

Alvast hartstikke bedankt mensen!

Moderator
    unSOUND

Je vraag was blijkbaar zo dringend dat je in je haast de topics hierover gemist hebt…:wink:

http://www.onemorething.nl/community/topic/navigatie-app-voor-europa-op-de-fiets
    http://www.onemorething.nl/community/topic/fiets-navigatie-voor-iphone
    http://www.onemorething.nl/community/topic/filmpje-navigon-op-de-fiets

En los daarvan heeft de iPhone ook gewoon Google Maps…

Bijdrager
    DenSeMi

http://www.onemorething.nl/community/topic/fiets-navigatie-voor-iphone in dit thopic wordt er gesproken over navigatie d.m.v. knooppunten. dit is niet wat ik zoek aangezien ik ook wil navigeren tussen straatnamen.

[/url]: het filmpje van navigon ziet er goed uit! wel vraag ik me af of deze app automatisch via fietspaden navigeert

heeft de Iphone ook gebruik van “Google navigation” in combinatie met google maps? Want dan ben ik gelijk klaar!

Bijdrager
    KarelWillem

Je wordt niet over de snelweg gestuurd als je je Navigon op Fiets instelt.
    Maar verder is het niet zo bar veel anders dan de autonavigatie.

En je hebt op de iPhone geen Google Navigation.
    In Google Maps kan je een route instellen, maar het is zeker geen turn-by-urn navigatie.

Bijdrager
    Lauwrence

Zoiets? Enkel verkrijgbaar in de US Store helaas.

Bijdrager
    FloorvN

ik zou zoiezo voor IOS gaan, meer stabiliteit dan Android !
    + de Appstore van Apple heeft gewoon betere apps dan de Android market

Bijdrager
    DenSeMi

verder is dit ook geposted door google op 23 april 2010:

Google Maps Navigation is momenteel alleen beschikbaar op Android-telefoons en alleen in de VS en het Verenigd Koninkrijk. Maar Google heeft op een persbijeenkomst in Londen aangegeven dat ze gratis navigatiesoftware voor de iPhone gaan aanbieden. Wanneer de applicatie beschikbaar komt wilde Google niet zeggen, maar de kans is groot dat het niet meteen wereldwijd wordt uitgerold. Bij Google Maps Navigation heb je een dataverbinding nodig om de route te kunnen plannen. Google Maps slaat de complete route in de cache op, zodat je (in theorie) zonder dataverbinding kunt navigeren… zolang je niet van de gekozen route afwijkt.

Google biedt de navigatie-optie momenteel al gratis aan via een update in de Google Maps-applicatie van Android. Slimme gebruikers wisten het ook al buiten de VS werkend te krijgen. Op de persconferentie kondigde Google ook aan dat ze andere mobiele platformen gaan ondersteunen, maar de iPhone trok de meeste aandacht.

is het inmiddels al op de iphone uitgebracht?

Bijdrager
    KarelWillem

Wat zeg ik nou net hier vlak boven?!:lol:

Bijdrager
    DenSeMi

haha klopt karel! je post zag ik op dat moment nog niet;)

bedankt gozer!:D

Bijdrager
    oostie

@karelwillem

In de google maps app op een android toestel kan je wel degelijk navigeren.
    Filmpje

Bijdrager
    KarelWillem

Zeg ik dan dat dat niet kan??:lol:

Overigens zie ik in dat filmpje ook geen échte navigatie.
    Je geeft zelf met pijltjes aan dat je een punt verder bent op je kaart.
    De kaart volgt niet automatisch. Dat laten ze in ieder geval niet zien in het filmpje.

Bijdrager
    FloorvN

DenSemi is een maat van me,
    hij zit ook erg te twijfelen tussen een android phone of een iphone
    waarom zou hij voor apple moeten kiezen vinden jullie ?:P

Bijdrager
    Sascha

Hij ‘moet’ niets. Van mij althans niet.

Bijdrager
    Lauwrence
    FloorvN op 01 augustus 2011

DenSemi is een maat van me,

hij zit ook erg te twijfelen tussen een android phone of een iphone

waarom zou hij voor apple moeten kiezen vinden jullie ?:P

Gefeliciteerd! Maar het lijkt mij dat als jouw maat naar een Apple forum komt de keuze al gemaakt is…

Bijdrager
    oostie

@karelwillem

Het werkt wel echt fantastisch en het is wel echt een navigatie app.;) kon geen Iphone betalen, dus maar een android toestel genomen:razz:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.