11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Mike1992

FFmpeg benut maar 30% CPU?

Hallo,

Ik gebruik FFMpeg om mijn .MTS bestanden om te zetten naar m4v, zodat ik deze goed kan gebruiken in videobewerk programma.

Dit doe ik D.M.V. een folder action, dit werkt perfect, echter vond ik dat de conversie lang duurde, als ik dan naar mijn cpu gebruik kijk, dan is dit 28/29%.

Waarom gebruikt dit programma geen 80/90% o.i.d.?

Mijn hardeschijf is geen bottleneck(ssd)
    Ik denk mijn grafische kaart ook niet (Nvidia 330)

Wat dan wel?

Ik heb de:
    http://store.apple.com/nl/configure/MC373N/A?mco=MTc0NzAwMTE

Maar dan met een SSD ( niet degene die via de store beschikbaar is)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen mijn video sneller om te zetten:)

Bijdrager
    Superflu

Gebruikt het programma daarbij 1 of 2 cores?

Bijdrager
    Mike1992

Core 1 en 3 gebruikt ie, om en om. en dan nooit tot 100% of core1 tot 80 en 3 idle, of andersom.

Hoe kom je bij dat instellingenmenu die je toont?

Bijdrager
    Pieterr

Gebruik je de methode zoals beschreven in dit topic?

Met welke opties roep je ffmpeg precies aan?

Dat menu hoort bij ffmpegX, niet bij ffmpeg.

Bijdrager
    Mike1992

Ik heb dat topic gevolgt om het bij mij in te stellen, dus zoals in dat topic beschreven staat;)

Is bij mij niks anders aan:)

Bijdrager
    Superflu
    mikeedelenbosch op 16 januari 2011

Hoe kom je bij dat instellingenmenu die je toont?

Pieterr op 16 januari 2011

Dat menu hoort bij ffmpegX, niet bij ffmpeg.

Ik dacht dat je met FFmpeg, ffmpegX bedoelde. My bad!

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb zelf geen Mac met hyperthreading processor zoals jouw Core i7.

Wellicht dat het daar iets mee te maken heeft?

Ik vermoed dat de virtuele cores niet effectief ingezet kunnen worden voor zo’n transcodering. En dat alleen de fysieke (twee) cores gebruikt worden. Dan zou je dus sowieso nooit boven de 50% uitkomen.

Maar ik ga op zoek of hier meer over te vinden is.

Bijdrager
    Mike1992

Maar stel dat dat zo is, dan zouden die 2 core’s toch wel een volle 100% benut moeten KUNNEN worden?

totaal idd 50%, maar ik zit op 28% voor al mijn applicaties bij mekaar ( dus ook adium,itunes,firefox e.d. )

En hoe werkt die turboboost naar 3,33ghz eigenlijk? Doet ie dat zelf of is dat een instelling o.i.d. ?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    iep

Vaak (dus niet altijd!) is het bij dit soort software zo dat je zelf moet aangeven dat ze meer dan 1 thread moeten gebruiken. Waarschijnlijk doet hij nu maar 1 thread waardoor hij niet zo erg veel doet. Handmatig meer threads instellen zorgt ervoor dat het sneller gaat en hij ook meer van je cpu gebruik zal maken (wees daar ook voorzichtig mee want je kunt ook teveel threads toewijzen waardoor de machine vastloopt). Als ik zoek op “ffmpeg multiple threads” kom ik tegen dat je iets met -threads moet doen maar dat er ook de nodige problemen zijn.

Bijdrager
    McShamus

ffmpeg is niet automatisch multi-threaded (afhankelijk van build). Je kunt met de -threads <n> optie opgeven hoeveel threads simultaan mogen lopen. Je zult moeten testen wat het meest effectief is. Het is ook afhankelijk van de codec of het überhaupt zin heeft. Een 4 core machine kan 8 threads (2 x hyperthreading per core) aan en zit vol bij 800% (8*100)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.