7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Doomed-do-Better

ffmpeg beeldformaat probleem

Ik wil een NTSC avi van 576*240 omzetten naar NTSC DVD alleen krijg ik het beelformaat niet goed. De hoogte breedte verhouding klopt niet, het beeld wordt uitgerekt in de hoogte. Als ik het formaat uitreken op basis van de standaard dvd breedte 720 kom ik op 300 pixels hoog. In ffmpeg kies het autosize formaat 720*304, daar ik anders een cannot didvide by 4 error krijg, alleen het beeld wordt niet goed verwerkt en blijft langgerekt. Wat kan ik doen om het precies goed te krijgen?

Bijdrager
    awi

ik meen dat je in after effects vrij makkelijk kan croppen en vervormen van de beeldgrootte en nu ik erover nadenk kan het volgens mij ook bij een QT pro export (inderdaad, net effe gechecked.

Dus, export vanuit QT pro, misschien eerst door divx doctor om de avi voor QT geschikt te maken en dan bij export via options de size instellen.

Bijdrager
    kevkoptel

die 576*240 lijkt mij eigenlijk wel een rare resolutie…

Bijdrager
    Gans

Ik heb het ook als ik een dvd naar .avi wil omzetten. Geen van standaard instellingen lijkt te werken. Inderdaad is het beeld ofwel te langgerekt of te breed, maar goed is het zelden. Ik zou hier dus ook een oplossing voor vinden!

Bijdrager
    Doomed-do-Better

Thanks, maar ik heb geen QT-pro, dus ik moet het ffmpeg oplossen. Het ligt idd aan het rare beeldformaat. Met een avi van 640*352 gaat het goed als ik 16:9 formaat kies.
    Wat kan ik nog meer gebruiken om het formaat van de avi aan te passen?

Moderator
    unSOUND

En als je bij verhoudingen kiest voor unconstrained ?
    Dan moet je het formaat toch zelf in kunnen vullen ?

Bijdrager
    Doomed-do-Better

Heb ik gedaan met de grootte 720*304. Maar hij maakt er 720*400 ongeveer van.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.