16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Rick Mulder

ffmpeg 0.0.9x installatie probleem

Ik probeer ffmpeg versie 0.0.9x te installeren en heb de mpeg2enc, mencoder en mplayer gedownload en gekoppeld in het installatiescherm. Vervolgens voer ik het MacOSX password in en klik op ‘Install’.

De melding:
    ##/bin/sh: -c: line 1: unexpected EOF while looking for matching `”
    /bin/sh: -c: line 2: syntax error: unexpected end of file

verschijnt…

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Moderator
    unSOUND

Waarschijnlijk zit er een speciaal teken of een spatie in de naam van de map waar ffmpegX in zit, of in de naam van je harde schijf.

Bijdrager
    Rick Mulder

Bedankt! Dat was inderdaad het probleem… :D

Moderator
    unSOUND

Staat ook in de readme van ffmpegx…

maar wie leest die dingen hè… :P

Bijdrager
    Rick Mulder

Precies.. Misschien is het handig om gewoon een duidelijke foutmelding te geven. :)

Bijdrager
    TonE

Ietwat offtopic maar waarom moet ik iedere keer weer in ffmpeg de locaties van mplayer, mencoder etc aanwijzen nadat het programma is afgesloten en opnieuw is opgestart. Of is dat normaal?

Moderator
    unSOUND

Dan zijn ze niet goed geïnstalleerd. Hij hoort dat eenmalig te vragen.

Bijdrager
    TonE

Ik heb alle laatste versies opnieuw gedownload (wat op zich al een pain in the a$$ is) en nu wil ie mplayer en mencoder niet eens installeren. Is een directory en geen binaries zegt ie:? Mpeg2enc doet het echter nu wel goed.
    Ik heb nergens rare tekens in zitten. Zelden heb ik zo’n onvriendelijk kudt programma voor de mac gezien als dit. pfftt. ik geef het op, ik gebruik wel een ander progje.

Bijdrager
    queenfan

Ik heb de binairies op mijn bureaublad staan probeer deze te instaleren maar geeft ook de fout zoals wordt omschreven door de TS.
    Heb ze op mijn exteren hardeschijf gehad, en zelfs op de interne HD en nog steeds dezelfde foutmelding.

Wat ik dan fout, kan geen rare tekens vinden.

Moderator
    unSOUND

In welke map staat ffmpegX ? Gewoon in je map Programma’s ? Of in een submap ?

Wat is de naam van je thuismap ?

Wat is de naam van je harde schijf ?

Bijdrager
    TonE

Progje weggejorist.

Moderator
    unSOUND

Leuk voor jou, maar ik probeer de overgebleven leden te helpen…

Bijdrager
    TonE

Je niet aflatende hulp is zeer gewaardeerd en niet alleen door mij denk ik, maar hier ben ik persoonlijk ff klaar mee.:wink: (serieus bedoeld)

Bijdrager
    queenfan
    ”unSOUND”

In welke map staat ffmpegX ? Gewoon in je map Programma’s ? Of in een submap ?

Wat is de naam van je thuismap ?

Wat is de naam van je harde schijf ?

soory dat ik zo lk laat reageer, het gisteren en vandaag weinig tijd.

Maar antwoord op je vraag, ik heb hem in een map op mijn externe hardeschijf.
    Dus in mijn geval extern hardeschijf, map Software Apple (gebruik deze externe hardeschijf ook voor mijn windows laptop), Map ffmpeg.

Moderator
    unSOUND

Dus je hebt een map genaamd “Software Apple” ? Tussen Software en Apple zit dus een spatie… dat mag niet bij ffmpegx. Beste plek is gewoon de map programma’s van je Mac zelf, en de naam van je harde schijf mag dus ook geen spaties of andere tekens bevatten.

Bijdrager
    queenfan
    ”unSOUND”

Dus je hebt een map genaamd “Software Apple” ? Tussen Software en Apple zit dus een spatie… dat mag niet bij ffmpegx. Beste plek is gewoon de map programma’s van je Mac zelf, en de naam van je harde schijf mag dus ook geen spaties of andere tekens bevatten.

Heb de map ffmpeg bij mijn applicaties staan en wat denk je het werkt.

Thanx Unsound

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.