17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    bep-mac

Feestje; dj met itunes ?

Hallo!

Ik heb binnenkort een feestje en wil een mooie lange playlist aanmaken in itunes van de beste feestnummers

Nu vroeg ik me af:

– kan ik de nummer in elkaar laten overfaden ? Zoals een dj doet maar dan standaard in itunes?
    – kan ik mn mp3 eigenlijk wel op een speaker installatie afspelen, die moet ik nog gaan huren
    – hoe maak ik een playlist die niet kan worden veranderd door b,v. op de namen te klikken
    Hebben jullie nog tips ?

Gr BM

Bijdrager

Beste bep-mac,

Ik zou als ik jou was is naar djay kijken (als je tenminste een iPhone / Mac / iPad hebt. Heeft een prima Itunes integratie en je hebt wat meer controle dus je kunt dan inderdaad faden.

Bijdrager
    Nuke

Ik zou eerder voor Virtual DJ (gratis in de App Store) gaan. Je kunt dan zelf mixen met 2, of als je daar behoefte aan hebt 4 decks. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om een play queue aan te maken waarvan de nummers automatisch overvloeien.
    Qua integratie met iTunes zit het ook wel goed, omdat je in de muziekbrowser ook in je iTunes-library kan zoeken.

Bijdrager

@Nuke ik denk dat je helemaal gelijk hebt dit van mij stamt nog uit een verleden. Maar gratis lijkt me inderdaad beter.

Moderator
    Mac Daddy

1: Bij je voorkeuren in iTunes kan je (ik geloof onder playback) een crossfade aanzetten. Van max. 12 seconden. Het is niet ideaal, maar kan soms voor leuke overgangen zorgen.
    2: Je kan je Mac op elke installatie aansluiten d.m.v. de minijack aansluiting. Ik weet niet hoe professioneel en groot het feestje is, maar is het een huisfeestje dan volstaat je eigen installatie of een set goede computer speakers ook wel.
    3: Je kan iTunes niet blokkeren. Je kan wel een wachtwoord op je screensaver zetten, zodat als die aan staat mensen niet zomaar je Mac/iTunes kunnen gebruiken. Je zou de Mac ook zo kunnen neerzetten dat mensen er minder snel bij kunnen.

Tip: Verdiep je eens in iTunes DJ. Dit is een afspeellijst die zelf muziek eraan toevoegt en waar je zelf ook muziek tussen kan zetten. Wie weet kan je daar iets mee. Het is in ieder geval erg makkelijk om eventuele verzoekjes ertussen te zetten.

Moderator
    Poezenbeest

Die laatste optie van MacDaddy geeft overigens bezoekers ook de mogelijkheid om zelf verzoeken in de playlist te zetten… Maakt het een beetje meer 2.0…

Bijdrager
    bep-mac

Mensen bedankt!

Tips waar ik wat mee kan… feestje is trouwens voor zo`n 90 man, wel een loactie gehuurd… dus ga nu op zoek naar goede boxen/versterker voor de aansluiting op een minijack

ga zeker die app downloaden!

GR BM

Bijdrager
    bep-mac

Zit net even de tips door te nemen,

Virtual Dj ziet er erg tof uit …. maar wellicht te veel opties ?

Ik zou graag een lijst nummers maken en dat de comp die door elkaar mixed op bv BPM (kan ik kijken of die playlist me bevalt) … en ze in elkaar laat faden… soort auto DJ

Itunes DJ crossfade niet geloof ik ?

Bijdrager
    iLarsNL

@bep-mac Als je in de instelling zet dat je nummers wilt laten overvloeien, gebeurt dat volgens mij overal.

Bijdrager
    bep-mac

Heb nu een playlist aangemaakt met Virtual Dj waarmee ik intro en outro laat crossfaden…8s, klinkt aardig…
    maar echt synchen is het niet…

playlist staat wel vast… dat in tegenstelling tot iTunes

Bijdrager
    Rickje

Waar en wanneer is de party?

Bijdrager
    bep-mac

Op de ….. van….. In de plaats…. Hahaha!!! En het hele forum is van harte welkom;-)

Bijdrager
    Rickje

Hahaa, gezellig;)

Bijdrager
    bep-mac

Misschien off-topic…maar ehhh heb nu een mooie playlist via VirtualDJ en heb een jackplug naar tulp in mijn versterker klinkt erg zacht, ik heb alle nummers in itunes al aangepast (+100%) en dat scheelt wel wat, maar ik hou het gevoel dat er software matig een demper op het volume zit.

iemand een tip ?

GR BM

Bijdrager
    Rickje

Speaker van je Mac op 100% zetten, verder zul je het op je versterker moeten regelen. Wellicht kun je met een ander kabeltje proberen…

Meer zou ik ook niet weten.
    Succes

Bijdrager
    bep-mac

Ander kabeltje helpt misschien ?

Bijdrager
    bep-mac

Zit toch te twijfelen of in een Mix zelf ga maken in Final Cut Pro, ik wil namelijk sommige nummers wat inkorten en mooier laten overvloeien, FCP dat is het enige programma waar ik mee kan werken wat dat doet.

Ook heb ik soms met 1 click een nummer uit de playlist in V-DJ naar de andere draaitafel gebracht en dat vind ik tricky.

-Welke export settings moet ik dan nemen ?
    -Worden de aangepaste volumes bewaard als ik de MP3`s uit itunes importeer ?
    -Kan ik een QT exporteren en die gewoon op een versterker afspelen ?

GR BM

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.