9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Sama

Feeds verdwenen in RSS Menu

Omdat ik ( nog) geen reactie kreeg op het Macfreak forum, probeer ik het hier ook maar.🙃

Na een stroomstoring waarbij mij iMac dus niet goed is afgesloten, blijken alle feeds uit mijn RSS Menu feedreader te zijn verdwenen. Ik heb via de zoekfunctie het spoor naar de feeds kunnen uitvogelen, maar ik kan ze niet importeren.

Weet iemand of ik dit probleem (-pje) kan oplossen? Via Timemachine werkt het in elk geval niet, de data komen niet mee.

Sleutelbeheerder
    Night

Dat is inderdaad een nadeel van deze app, hij kan niets importeren.

The application doesn’t support OPML import (or export), but searches for feeds once a web address is entered. That lack of file import sets the bar for RSS Reader: it’s simple. Really simple.

Je moet dus handmatig de newsfeed-URLs opnieuw invoeren, pas dan kan hij de feeds weer laden.

Bijdrager
    Sama

Dankjewel voor je snelle antwoord. Dat wordt een hele zoektocht. Ik ben natuurlijk veel geeds vergeten en op websites zijn ze vaak moeilijk te vinden. Maar in elkgeval weet ik nu dat het de enige oplossing is.🙂

Sleutelbeheerder
    Night

Misschien een andere reader overwegen? Bijvoorbeeld Reeder (€ 10.99), dat als een van de top-apps op het gebied geldt.

Bijdrager
    Sama

Wat ik zo handig vind aan RSS Menu is dat het icoontje in de menubalk staan en ik eerst de items kan bekijken en dan wil ik ze graag in mijn eigen browser openen (in mijn geval Chrome) . Als Reeder deze optie heeft dan koop ik hem graag. Maar ik zie de optie niet. Maar mischien is het een kwestie van gewenning….  Graag advies.

Sleutelbeheerder
    Night

Waarom gebruik je dan niet een RSS plugin voor Chrome? Dan heb je ook een icoontje, maar dan in de browser zelf. Verder de zelfde functionaliteit als RSS menu, maar wellicht betere backup-mogelijkheid. Dat durf ik verder niet te zeggen, dat zou je zelf moeten proberen.

Bijdrager
    Sama

Dankjewel voor de tip. Ik heb de plugin geïnstalleerd en ik ga hem proberen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door Sama.
    Bijdrager
    Sama

Ik vind de plugin niet lekker werken.

Jammer dat er geen proefversies zijn van bijv. Reeder.:-(

Sleutelbeheerder
    Night

DE plugin? Er zijn wel 10 verschillende RSS plugins of zo. Heb je ze allemaal al uitgeprobeerd?

Het nadeel (of voordeel) van Reeder is dat het een zelfstandige app is dat een eigen browservenster heeft. Jij wil graag de feeds verder in Chrome bekijken, dus dan valt Reeder al af, denk ik.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.