21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Thomas Dirks

Feedback op mijn nieuwe website www.toomas.nl

Beste allemaal,

Ik heb sinds vorige week eindelijk mijn website in de lucht. http://www.toomas.nl. Ik wil graag feedback uit de gemeenschap met smaak :D . Ik heb op de homepage een intromuziekje (meer een soundlogo) omdat dat ook mijn product is. Toch krijg ik de nodige reacties dat het erg onvriendelijk is om mensen ongevraagd lastig te vallen met geluid. Mag ik er niet vanuit gaan dat mensen mijn site bezoeken juist omdat ik muziek en geluid maak? Ik heb daarom ook een poll geplaatst: http://www.toomas.nl/index_poll.html Verder zijn alle meningen welkom.

Ik hoop op veel constructieve feedback!

Groet, Thomas

Bijdrager
    trabant

Ik denk dat het Forum Webontwikkeling een betere plek is voor webstek vragen. Als je automatisch muziek start, zorg er dan voor dat het niet te hard staat.

Bijdrager
    Thomas Dirks

Is Webontwikkeling niet meer voor het technische aspect?

Bijdrager
    AppleFlap
    ”Thomas

Is Webontwikkeling niet meer voor het technische aspect?

Nee, Web Ontwikkeling is heel algemeen (alles wat met websites te maken heeft), en het past hoe dank ook niet in de Lounge ;). Je kan verwachten dat een moderator dit topic zo verplaatst naar WebOntwikkeling, dus dat hoef je zelf niet te doen :).

Oh ja misschien de titel even veranderen naar “[sitecheck] Naam site” ;)..

Mijn commentaar in ieder geval alvast :):

Het ziet er goed uit en werkt ook best goed. Leuk ook die muziek op het begin, kom je helemaal in de sfeer ;).

Bijdrager
    Cars

Ziet er goed uit! Niks op aan te merken eigenlijk, alleen de foto van je werkplek…Die is niet echt mooi en dat is zonde van de site. Nog even een nieuwe foto maken of meerdere! :wink:

Bijdrager
    AppleFlap
    ”Cars”

Die is niet echt mooi en dat is zonde van de site.

Daar ben ik het wel mee eens :)..

Bijdrager
    MacBeer

Thomas!

Allereerst, van harte welkom op dit forum! Ik heb je draadje even naar een speciaal ‘webontwikkeling’ forum geplaatst omdat hier de mensen komen die verstand van zaken hebben en je tips kunnen geven.

Normaal vind ik muziek op een site vreselijk. Het heeft weinig functie en irriteert. Bij jouw site gaat dit echter niet op vind ik.
    Ten eerste, je bent werkzaam in de muziek. Jouw hele site gaat over klanken en muziek. Je mag er daarom dan ook vanuit gaan dat mensen muziek ‘verwachten’ van jou en dus eigenlijk niet raar moeten opkijken als ze een deuntje horen. Muziek communiceren door beeld en tekst is lastig (zo niet onmogelijk). Daarom mag jij meer met muziek en klanken op je site werken dan iemand die een site heeft die niet over muziek gaat.
    Ik ga er natuurlijk wél vanuit dat jij zo professioneel genoeg bent om die muziek zodanig toe te passen dat het ‘to the point’ is en niet irritant.
    Ten tweede, het introdeuntje duurt maar een paar seconden en is een heel fijn deuntje. Ik zou ‘m erin houden.

Grafisch ziet er er keurig uit. Lekkere kleurtjes die niet overheersen. De foto van je werkplek is wel een puntje van kritiek. Buiten het feit dat deze foto is genomen met een slechte kamera (ziet er wat uitgebeten uit) overheerst hij veel teveel. Bovendien verwacht ik bij deze foto eerder een titel als ‘werkplek’ in plaats van ‘foto’s’.

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

mooi

maar haal je frames weg. Als ik nu in een frame zit en ik scroll gaat hij dus horizontaal scrollen. Ik kan je foto nu in tweeen delen, en ook met andere pagina’s. Niet echt lekker..

Bijdrager
    Vulture

site is goed en mooi eigenlijk maar 1 puntje van kritiek
    die letters boven de categorien (film , geluid bio enz)vind ik wel mooi maar zijn niet voor iedereen even goed leesbaar

Bijdrager
    Roland53

Thomas,

Mooie site, duidelijk, helder, goeie navigatie. Los van de al eerder geplaatste opmerking over ‘foto’ (jouw werkplek?) wil ik alleen als kritiekpunt melden dat de typografie van tomaas als logo zeker voldoet, maar mijns inziens niet geschikt is als typografie bij de verschillende icoontjes. Daarvoor is dit lettertype te slecht leesbaar volgens mij. Verder: mooie voorbeelden van je werk, prachtig intro muziekje: houden zo!!

Inactief
    Anoniem
    ”Roland53″

dat de typografie van tomaas als logo zeker voldoet, maar mijns inziens niet geschikt is als typografie bij de verschillende icoontjes.

Ben ik het niet helemaal mee eens. De icoontjes zijn eigenlijk al duidelijk genoeg… de tekst geeft enkel iets meer informatie. Als je de tekst bij de iconen verandert valt de hele samenhang uit elkaar. En het logo is eigenlijk wel leuk gevonden, dus ik zou het gewoon zo houden. Mooie site… eindelijk weer eens iets dat er anders uitziet dan de standaard rotzooi op internet.

Bijdrager
    Nietzman

Ik zeg eigenlijk nooit dat ik geluid op een site niet dodelijk irritant vind, maar ach: één keer moet de eerste zijn.

Leuk!

Bijdrager
    chatsmit

Ik zit nu achter een PC te werken.
    Mooie site, eigen stijl erg vrolijk ook. Klein bugje: met firefox scrolt de Nieuws pagina niet goed met de muis scroller.

Bijdrager
    Maarten ter Horst

Erg mooi vormgegeven site. Zo mooi zie je ze zelden.

Iets raars bij de muziek: als je op play klikt bij een bepaald nummer en vervolgens ook op play klikt bij een ander nummer, stopt het 1e nummer wel met spelen maar zie je daar nog steeds een pauzeknop. Deze zou eigenlijk terug moeten springen op een playknop.

Normaal heb ik een hekel aan Flash sites, maar dit loopt verbazend snel en strak. Flash vind ik hier dan ook een erg goede keuze.

Bijdrager
    Thomas Dirks

Wat een mooie reacties allemaal! Daar ben ik erg blij mee. Elk punt van kritiek heeft een waarheid, alleen van dat horizontale scrollen begreep ik niet. Heeft nog iemand anders dat ervaren?
    We gaan even kijken wat dat met Firefox is.
    Wat betreft de playbuttons die op pauze blijven staan: dat nummer is ook gepauzeerd; wanneer je zo’n button weer 2 x klikt gaat de track verder van waar die gestopt was. Dus geheel onlogisch is het niet.

Dank voor alle belangstelling tot nu toe en ik hoop dat er nog veel reacties mogen volgen.

Groet, Thomas

Inactief
    Anoniem
    ”Thomas

Ik wil graag feedback uit de gemeenschap met smaak :D

Tja… met zo’n openingspost krijg je ook mooie reacties.:wink:

Maar zonder gein… ik vind het een erg geslaagde site… en ik had niet eens door dat het Flash is. Niks geen overbodige special effects of onzinnig in elkaar kronkelende logo’s met explosie’s en dergelijke.

Alleen zou ik inderdaad die foto van je werkplek vervangen door een betere… en wat espresso-apparaten betreft kun je je hart hier zeker ophalen.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=1458 -> beslaat al 629 pagina’s.:o

Bijdrager
    Thomas Dirks

De laatste post is alweer enige tijd geleden en middels zijn er aardig wat stemmen uitgebracht over het intromuziekje. Het is een nek aan nek race.
    Het commentaar op de foto heb ik ter harte genomen. Ik zal geen poging meer doen om mijn werkplekje als een gelikte commerciële studio te verkopen. Dat hoeft ook niet. Voortaan plaats ik regelmatig een andere relevante maar bijzondere foto. De eerste is de beroemde ‘blow-away guy’ uit de Maxell campagne van 1979.
    Ik hoop op meer reacties en stemmen vóór het intromuziekje!

Groet, Thomas

Inactief
    Anoniem
    ”Thomas

Ik hoop op meer reacties en stemmen vóór het intromuziekje!

Hou dat muziekje nou gewoon… muziek is je business!

En een foto van je werkplek is ook goed, alleen de kwaliteit van de foto was maar matig. Al plaats je een foto van je studio vol oude pizzadozen en lege bierblikken… als de kwaliteit maar goed is.

Bijdrager
    chatsmit

Hoi Thomas, ik zit weer achter m’n mac met Safari. Ik vind het een fijne site, ziet er leuk uit en is erg duidelijk. Niet te veel loze informatie en juist wel de dingen die je zou willen vinden, zoals voorbeelden van je werk en een indruk krijgen wie je bent en wat je doet.

Enkele dingentjes die je zou kunnen fine-tunen: Ik scroll vaak met m’n scrollertje op de muis. Op jouw site kwam ik er achter hoe vaak ik dat doe terwijl het eigenlijk niet nodig is :)
    Op verschillende pagina’s scrollt je inhoud van links naar rechts als ik met de mousewheel scroll. Het betreft de pagina’s Geluid, Foto (waardoor z’n arm doormidden geknipt wordt;-) en Bio. Het ironische is dat de verticale flash scroller bij Film juist niet op mijn muisscroller reageert. :)

Het intro geluid is mooi en gelukkig niet te lang, maar de kwaliteit vind ik iets te mp3-achtig klinken. Misschien mooier als het een hogere bitrate heeft en het wat meer sprankelt.

And last… Bij het laden van elke pagina in het menu krijg ik heel snel even witte flikkerde vlakken, waarschijnlijk is dat de tijd totdat de pagina helemaal opgebouwd is. Misschien staat je backgroundcolor van de html code nog op wit ipv zwart?

Bijdrager
    Thomas Dirks
    ”chatsmit”

Het intro geluid is mooi en gelukkig niet te lang, maar de kwaliteit vind ik iets te mp3-achtig klinken. Misschien mooier als het een hogere bitrate heeft en het wat meer sprankelt.

Sinds een week heb ik een G5 2.3 Powermac en op die prachtige nieuwe Mac vervormd de muziek op mijn site heel irritant . Althans, de muziek die door de flashplayer wordt afgespeeld (de filmpjes in quicktime klinken gewoon goed). Ik vroeg me af of dit misschien ook het euvel was bij chatsmit? Heeft iemand anders dit ook ervaren?

Thomas

Bijdrager
    chatsmit

Soms ben ik ook een mierenneuker wat betreft geluid hoor. Maar het kan ook aan de conversie liggen in Flash. Je kunt namelijk opgeven in welke kwaliteit je het fragment wilt opslaan. En let er ook op dat wanneer je oorspronkelijk een mp3 importeert en het weer opnieuw opslaat met een nieuwe compressie, het fragment nog slechter gaat klinken dan wanneer je bijv. een oorspronkelijke wave opslaat met dezelfde compressie.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.