19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager

(onbekende) Features in iOS 4.3

Hallo,

iOS 4.3 is vandaag gelanceerd en ik heb hem meteen op mijn iPod touch gezet.
    Direct na het herstarten van mijn iPod, zag ik dat het ‘slide to unlock’ balkje een heel klein beetje in design is veranderd..
    Ook het FaceTime icoon is vervangen door die op de iPad 2.

De feature die apple al prijsgaf voor de lancering, is dat Safari sneller is geworden. Ik moet zeggen dat ik dit inderdaad opmerk!

Welke (onbekende) features hebben jullie ontdekt?

Rob

Bijdrager
    Mac058

Nou, ik heb nog helemaal niets opgemerkt. :slant:

Bijdrager
    Oulad

Ik wel…

Dat hij niet op me iPhone 3G kan:(

Bijdrager

Ik heb net ook de ÜBERCOOLE feature ontdekt dat in instellingen ‘Locatievoorzieningen’ niet meer onder het kopje ‘Algemeen’ zit, maar gewoon in het hoofdscherm.
    WAUW!

Bijdrager

Jongens wat dachten jullie van met 3 vingers wisselen tussen programma’s?

Bijdrager

Zit dat in deze update? Ik kan het niet testen, want ik heb alleen een iPod touch…

Bijdrager

According to the release notes iOS 4.3 includes the following new features and improvements:

* Personal Hotspot
    – Share iPhone 4 cellular data with up to 5 devices (combination of up to 3 Wi-Fi, 3 Bluetooth, and 1 USB)

* iTunes Home Sharing

– Play music, movies, and TV shows from a shared iTunes library on a Mac or PC (requires iTunes 10.2)

* New AirPlay features

– Play videos from the Photos app including the Camera Roll album, iTunes previews, enabled third-party apps and websites on Apple TV

– Play slideshows from Photos on Apple TV using transitions available on Apple TV

* Faster Safari performance with Apple Nitro JavaScript engine

* HD video out using the Apple Digital AV Adapter

– View 720p HD videos from Videos app, iPod app, Photos, YouTube, Safari, Keynote, and enabled third-party apps on an HDMI display

* Ping features

– Push notifications for comments and follow requests

– Post and Like songs directly from the Now Playing screen

– Parental controls

* New Settings

– Messages setting for number of times to repeat an alert

– iPad side switch setting to lock screen rotation or mute audio notifications and sound effects

* Single tap conference call dialing with a pause to send a passcode

* Bug fixes

Bijdrager

Het kan zijn dat ik het verkeerd begrijp, maar staat daar nou dat je vanaf het Now Playing scherm kan posten en liken op Ping? Op mijn iPod kan dat niet.. Is dat weer iets alleen voor de iPad?

Bijdrager
    Afroman

als je nu een sms-ringtone kiest trilt je iPhone.

Bijdrager
    BasiX

Paar puntjes:

– De nieuwe sms-ringtones uit iOS 4.2 zijn verkort zodat ze beter dienst kunnen doen als sms-geluiden.
    – Het lettertype Chalkboard is vervangen voor Noteworthy in de Notities-app.

Een uitgebreide lijst met alle functies is hier te vinden.

Bijdrager
    iep

Balen dat ze Chalkboard hebben vervangen door Noteworthy. Dat Chalkboard is een stuk aantrekkelijker, wat prettiger te lezen dan Noteworthy. Heb ‘m nu maar ingesteld op Helvetica.

Naast het wijzigen van de sms geluiden is ook de vibratie veranderd: het zijn er nu 2 ipv 1 zodat je beter kunt onderscheiden of je een alarm/e-mail hebt of een sms/mms.

Die 4 en 5 vinger multitouch bewegingen zijn er alleen voor de iPad en moet je in Xcode activeren anders heb je ze niet.

Een andere handige link voor iOS release notes is de volgende: http://en.wikipedia.org/wiki/IOS_version_history#current

Bijdrager
    Geedee

Ligt het nou aan mij? Ik vind alleszins weinig of geen verschilpunten met het vorige systeem. Er staat nu wel een slotje met timemachine-achtig pijltje omheen rechts boven, naast het batterij% en daarvan kan ik niet achterhalen wat het voorstelt.

Bijdrager
    Geedee

Oeps, zie nu dat ik op verkeerd forum zit. Sorry. Mijn reactie was bedoeld voor de iPad. Hoe breng ik dit in orde?

Bijdrager
    iep

Dat is het logo (een cirkel met daarin een slotje) wat aangeeft dat je de rotatie hebt vastgezet (het scherm roteert dan niet meer mee als je de iPad/iPod Touch/iPhone kantelt). De mute knop op de iPad kun je instellen om te fungeren als rotatielock of als mute knop (zie instellingen). Kan zijn dat je die hebt omgehaald. Dubbelklikken op de homeknop geeft je de app switcher, daarin staat ook een icoon met mute of rotatielock (afhankelijk hoe die fysieke knop aan de zijkant van de iPad is ingesteld).

iOS 4.3 is een kleine update, vandaar ook 4.3 ipv 5.0 dus je zult inderdaad niet zo gek veel verschillen zien.

Bijdrager
    Geedee

Dankjewel!

Bijdrager
    sam-105

hoe werkt de home sharing functie?
    ik kan het nergens vinden

Geblokkeerd
    Anoniem

je moet het aan zetten in je instellingen en dan naar de ipod/muziek app en dan naar more dan kan je een bieb aanvinken.

Bijdrager
    sam-105

tnks!!!

Bijdrager
    2BFrank

Als ik een sms ontvangt trilt m’n iPhone nu twee keer achter elkaar in plaats van één keer

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.