27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    maarten_van_roon

FEAR op Macbook

beste mensen,

Weet iemand of de macbook FEAR aan kan via Bootcamp. Zag hem net in de free record liggen voor 20 euro maar twijfelde. Maar aangezien HL2 gewoon vloeiend draait zou dit het in principe toch ook moeten doen?

Suggesties?

Bijdrager
    magic-with-mac

Als je Macbook de vereiste hardware heeft zou het moeten lukken.

Bijdrager
    maarten_van_roon
    ”magic-with-mac”

Als je Macbook de vereiste hardware heeft zou het moeten lukken.

mijn vraag is dus of dat dat het geval is. Weet iemand of die videocard supported is?

Bijdrager
    HSL

dan moet je even op de doos kijken?

Bijdrager
    Byron

minimum sys req (ff op google zoeken;) )

* Windows ® 2000/XP with latest service pack installed
    * DirectX(tm) 9.0c
    * Pentium ® 4 1.7 Ghz or equivalent
    * 1GB RAM
    * 128 MB DirectX ® 9.0 Compliant Video Card with hardware T&L and pixel shader support*
    * 3.0 GB free Hard Drive Space for installation
    * Additional hard drive space for a Windows swap file and saved game files.
    * 16-bit DirectX 9.0 compliant sound card with support for EAX 2.0
    * Broadband connection for multiplayer games.
    * Mouse & Keyboard

SUPPORTED CHIPSETS:
    ATI Radeon 9000 Series, Radeon 9500 Series, Radeon 9600 Series, Radeon 9700 Series, Radeon 9800 Series, Radeon X600 Series, Radeon X700 Series, Radeon X800 Series, Radeon X850 Series
    NVIDIA GeForce 4 Ti series, GeForce FX 5900 series, 6600 series, 6800 series, 7800 series

Denk dus dat je em niet op een Macbook kan spelen, wel op een macbook pro denk ik..

Bijdrager
    Nikita

Soms wordt de T&L functie opgevangen door de processor, maar als het spel zelf al een 1.7 GHz nodig heeft, weet ik niet zeker of een 1.83 of 2.0 GHz het goed kan opvangen en het spel ook nog vloeiend draait…

Bijdrager
    babysnake

download de demo http://www.gamershell.com/download_10167.shtml
    op mijn intel imac 17, liep ie perfect

Bijdrager
    Opblaaskaas

op een mac mini dual core 2gb ram gaat dat zeker niet lukken;)
    kan zelf momenteel niet testen, heb nog maar 700mb hd over..

Bijdrager
    Nikita
    ”babysnake”

download de demo http://www.gamershell.com/download_10167.shtml
    op mijn intel imac 17, liep ie perfect

Grote verschil is dat de iMac een ATI Radeon X1600 met 128 MB eigen videogeheugen heeft terwijl de MacBook het moet doen met (betrekkelijk zielige) Intel GMA 950 kaart met 64 MB gedeeld systeemgeheugen. Grootste drempel met de Intel kaart is dat ‘ie geen T&L ondersteund.

Bijdrager
    DK master
    ”Nikita”

Soms wordt de T&L functie opgevangen door de processor, maar als het spel zelf al een 1.7 GHz nodig heeft, weet ik niet zeker of een 1.83 of 2.0 GHz het goed kan opvangen en het spel ook nog vloeiend draait…

het gaat daar om een 1.7 Ghz P4 das wel heel iets anders dan een 1.83 Ghz Core Duo (Core Duo is veel sneller)

Bijdrager
    Nikita

Ja, maar toch. Ik haal maar weer ’s de vereisten voor The Sims 2 voor Windows naar boven:

Met videokaart die T&L ondersteund (Radeon 7500 en hoger of GeForce 2 en hoger): Pentium 3 / 800 MHz
    Zonder zo’n videokaart: Pentium 4 / 2 GHz.

Nou heb ik ook benchmarks gezien dat de Core Duo op 2 GHz de Pentium D op 3 GHz d’r nog uitrent, maar toch he… Bovendien zit d’r in de Sims niet zo onwijs veel actie en snel bewegende beelden die on-the-fly berekend moeten worden volgens mij, als dat d’r in een FPS zitten.

Bijdrager
    ram0n

bootcamp:x

ik al helemaal blij… FEAR op de mac NIET DUS:|

Bijdrager
    unox

probeer het dan….. je kan hem toch terug brengen als het niet wil..?

Bijdrager
    Byron

Het kan wel, maar niet op een macbook, een macbook pro zal wel lukken denk ik..

Als jij een goedkope windows laptop koopt verwacht je er toch ook niet van dat ie de nieuwste games kan draaien, zo zijn de macbook’s helemaal niet bedoeld voor games, omdat het ‘low-end’ laptops zijn, en dan heb je de high-end, macbook pro, die wel wat meer aankan en trekt..

Inactief
    Anoniem

ik ben het eens met Byron.

Op de MacBook en de Mac mini kan je het vergeten, maar op een MacBook pro met de ATI radeon x1600 256Mb en 1 of 2 GB aan Ram moet het zeker lukken met de meeste opties op High.

Ik heb FEAR 3 maanden geleden op mn ex- Dell inspiron 9300 (2Ghz, 1Gb, Nvidea Geforce 6800 256Mb, 100Gb 7200rpm) helemaal uitgespeeld en daarmee kon ik alles openzetten, maar dat was dan ook wel een laptop van 1850€.

Je kan niet verwachten van een MacBook dat hij alles gaat kunnen draaien. Je betaalt een heel stuk minder dan de MacBook Pro en het zou dan ook frustrerend zijn voor MBP bezitters die meer uitgeven voor een betere laptop, dat iemand met een MacBook of Mac Mini zowat evenveel kan als hun terwijl ze wel een dikke 1000€ meer hebben opgehoest.

Bijdrager
    DeXoN

Jullie weten toch dat er een gratis multiplayer van bestaat hé??

De makers van de game F.E.A.R. (First Encounter Assault Reckon) trakteren ons op een gratis multiplay versie van hun topper. Deze stand-alone bevat 22 mappen, alle 12 wapens uit de originele game, 10 multiplayer modi en bevat Punkbuster anti-cheat software. Bovendien is het mogelijk om het zowel tegen F.E.A.R. als Combat bezitters op te nemen waardoor de servers gezellig vol zitten. Als kers op de taart kan je content uitwisselen met andere spelers.

F.E.A.R was vorig jaar een dikke hit. Deze FPS heeft oogstrelende, duistere graphics, een angstaanjagende sfeer (met dank aan het meisje), liters bloed, slow motion effecten en melee combatmoves!

bron + download link

Bijdrager
    Zorcky

En lukt dat nu op een MacBook?

Bijdrager
    lowfi

Ja via bootcamp. Maar de macbook is nu eenmaal een budget laptop met aanverwante (grafische) prestaties. Tel daarbij op dat FEAR op dit moment 1 van de zwaarste spellen is die je kan spelen. En tel uit je winst:P

Bijdrager
    icecreammm

Ik heb het via bootcamp geinstalleerd, het spel start op, maar tijdens het laden van een level liep het spel gewoon vast :s nuja, ik denk toch dat het spel maar een slideshow zou zijn, zelfs met alles op laagste settings.

Bijdrager
    Burp
    ”unox”

probeer het dan….. je kan hem toch terug brengen als het niet wil..?

heerlijk die naieve mensen, meneer ik heb dit spel gekocht en uitgepakt en nu wil ik graag m’n geld terug.

Bijdrager
    Nikita

Bijna overal kan je het toch zeker wel ruilen…

Bijdrager
    Len

Ze hadden er op z’n minst een videochip met toegewijd geheugen in kunnen zetten. Die GMA950 werkt flink op de processor, zelfs met een hele goedkope chip met eigen videogeheugen zou het allemaal mooier zijn, ook al zou deze minder krachtig zijn dan de 950.

Nikita heeft denk ik gelijk, Fear vraagt erg veel van de GPU én processor. De GMA950 is sowieso niet snel genoeg en als deze hard moet werken belast de chip ook nog eens de procesoren. Misschien op de allerlaagste instellingen… De demo kun je zo downloaden.

En de meeste winkels nemen spellen terug, maar vaak alleen als je ze ruilt tegen een ander spel en natuurlijk éénmalig.

Bijdrager
    KiDo
    ”maarten_van_roon”

beste mensen,

Weet iemand of de macbook FEAR aan kan via Bootcamp. Zag hem net in de free record liggen voor 20 euro maar twijfelde. Maar aangezien HL2 gewoon vloeiend draait zou dit het in principe toch ook moeten doen?

Suggesties?

ik heb em, speel em op met cpu settings op max en graphic settings op medium, werkt perfect:)

en dat gezeur over die video kaart, pfff, je moet het eerst proberen, het werkt echt super, alles werkt gewoon, misschien niet op vol, maar het doet het wel, FEAR, san andreas, ik heb swat 4 ook al gespeeld, ook perfect, bf2 loopt beetje hakkerig maar redelijk te spelen

Bijdrager
    Electr0n

A. Het spel zuigt.
    B. Het is en blijft een Laptop, en dat je HL 2 vloeiend kan spelen is gewoon de Engine! Hulde aan de engine!

Bijdrager
    lewion

Hier is wat ik geschreven heb om Macrumors.com, het is in het engels maar ik ben zeker dat jullie dit goed gaan vinden.

Here is what i’ve tested on my new MacBook 1.83 ghz 1 Gb ram 60 Gb Hard Disk:

Call of duty 2 (Native MacOsx Demo Universal)
    -> Runs Very well, even on high settings and high windows mode. Extra high is not a question:) But i think High settings will do for most people!

Quake 4 (Native MacOsx Demo Universal)
    -> Runs like shit, even in lowest settings lowest window mode, it’s just not good… i think id software uses a abnormally high graphic program. Even on low settings it looked like half life 2 on high:eek: So, don’t download that 5xx Mb for the demo that doesn’t work if you own a MacBook or a Mac Mini

Legion Arena (Native MacOsx Demo Universal)
    -> Runs lovely, High Settings, High Window, Runs very nice and is a very nice game:) i’ll be buying this i think:)

Tremelous (Native MacOsx Universal Full Game, since it’s free)
    -> Runs at 90 fps On High settings, is a free game and looks like doom3…
    The basic idea is that you have 2 sides, The alien side and the human site.
    (Same as ET with Axis and Allies) And you have to kill each other:) Being a human though is very hard:) I recommend this game for people who want to play a very nice free game online!

Minions of Mirth (Native MacOsx ROSETTA Full game)
    -> Does not run very nice, it lags ! it’s almost inplayable on ROSETTA. For those interested, they have announced the universal binary for the game, so expect to see it some day:) If that comes out, you can be certain to have a nice playable game!

Enemy Territory (Native MacOsx ROSETTA Full game)
    -> Runs like crap, you can walk nice around but when it comes to action, it’s totally not playable! At least on the belgian servers:) which has lag sometimes though so i will test this again on any server people give me it this topic, that they know don’t have lag all the time.

That’s it people, be sure to check out my next review about MacBook Gaming!

Voila. Kijk ook eens op Macrumors.com als e geïnteresseerd bent in MacBook gaming!

Veel plezier nog

Bijdrager
    lewion
    ”lewion”

Hier is wat ik geschreven heb om Macrumors.com, het is in het engels maar ik ben zeker dat jullie dit goed gaan vinden.

Here is what i’ve tested on my new MacBook 1.83 ghz 1 Gb ram 60 Gb Hard Disk:

Call of duty 2 (Native MacOsx Demo Universal)
    -> Runs Very well, even on high settings and high windows mode. Extra high is not a question:) But i think High settings will do for most people!

Quake 4 (Native MacOsx Demo Universal)
    -> Runs like shit, even in lowest settings lowest window mode, it’s just not good… i think id software uses a abnormally high graphic program. Even on low settings it looked like half life 2 on high:eek: So, don’t download that 5xx Mb for the demo that doesn’t work if you own a MacBook or a Mac Mini

Legion Arena (Native MacOsx Demo Universal)
    -> Runs lovely, High Settings, High Window, Runs very nice and is a very nice game:) i’ll be buying this i think:)

Tremelous (Native MacOsx Universal Full Game, since it’s free)
    -> Runs at 90 fps On High settings, is a free game and looks like doom3…
    The basic idea is that you have 2 sides, The alien side and the human site.
    (Same as ET with Axis and Allies) And you have to kill each other:) Being a human though is very hard:) I recommend this game for people who want to play a very nice free game online!

Minions of Mirth (Native MacOsx ROSETTA Full game)
    -> Does not run very nice, it lags ! it’s almost inplayable on ROSETTA. For those interested, they have announced the universal binary for the game, so expect to see it some day:) If that comes out, you can be certain to have a nice playable game!

Enemy Territory (Native MacOsx ROSETTA Full game)
    -> Runs like crap, you can walk nice around but when it comes to action, it’s totally not playable! At least on the belgian servers:) which has lag sometimes though so i will test this again on any server people give me it this topic, that they know don’t have lag all the time.

That’s it people, be sure to check out my next review about MacBook Gaming!

Voila. Kijk ook eens op Macrumors.com als e geïnteresseerd bent in MacBook gaming!

Veel plezier nog

Om toch nog maar eens iets te zeggen:
    Minions of Mirth (Native MacOsx Universal Full game)
    -> Runs like heaven.. Everybody should try this game if they want to see what MacBook is capable of in OsX.. Anyway, i don’t know the fps but it runs as a flying bird. U can change it to window mode if you want to for extra performance. Playing on high for those who like to know. (I play it in an unsupported 800*600 window mode for yet extra performance. Contact me if you want to know how to play in 800*600)

Bijdrager
    Luidspreker
    ”Byron”

Het kan wel, maar niet op een macbook, een macbook pro zal wel lukken denk ik..

Als jij een goedkope windows laptop koopt verwacht je er toch ook niet van dat ie de nieuwste games kan draaien, zo zijn de macbook’s helemaal niet bedoeld voor games, omdat het ‘low-end’ laptops zijn, en dan heb je de high-end, macbook pro, die wel wat meer aankan en trekt..

Dan heb je wel een verrekte dure “low-end” laptop te pakken :?

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.