4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Osjcag

FCX: Benodigde hardware voor goed draaiend programma?

Hoi allemaal,

Eind vorig jaar heb ik Premiere Elements 9 gekocht ter vervanging van iMovie. Ik wilde geen Final Cut omdat ik wist dat de update eraan zat te komen, maar wilde iets beters dan iMovie. Premiere draait nu aardig snel voor 720p video bestanden en zelfs 1440×900 lossless van schermopnamen. Nu vroeg ik me af of Final Cut X niet een zwaarder programma zou zijn om te draaien. Mijn Mac (Mini) voldoet wel aan de specs die staan genoemd op de site van FCX, maar ik zou graag weten of mensen die FCX al hebben draaien een schatting zouden kunnen maken zodat ik kan kijken of het het geld waard is.

Specificaties van mijn Mac Mini (april 2010):
    Processor: 2.25 GHz Intel Core 2 Duo
    Geheugen: 4 GB 1067 MHz DDR3
    Videokaart: NVIDIA GeForce 9400 met 256 MB VRAM.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Oscar

Bijdrager
    Dustin24

Ik heb een MacBook Pro 13” 2.4 GHz Intel Core 2 Duo en FXP X werkt perfect. Dus misschien omdat jij (bijna) dezelfde specificaties hebt… Maar ik zou nog even wachten op gebruikers met een Mac Mini:lol:

Bijdrager
    Dustin24
    Dustin24 op 26 juni 2011

en FXP X werkt perfect:

Met FXP bedoel ik dus FCP X excuus

Bijdrager
    McPaulus

Hi Dustin24. Ben wel benieuwd hoe je MBP verder is geconfigureerd. Werk je met een externe HD voor de footage? Hoeveel RAM aan boord e.d. Laat je tijdens het importeren ook beeldstabilisatie (in de achtergrond) meelopen? Dat is natuurlijk 1 vd belangrijke features nu het hele circus op 64 bit draait.
    Bijgaand artikeltje adviseert wel iets meer power onder de kap: http://macperformanceguide.com/blog/2011/20110624_1_FinalCutProX–howto.html

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.