8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Yoyo

FCPX recente update / projects / libraries

Na de recente update van FCPX is kan ik mijn Projects niet meer vinden.
    Wel de events. Maar mijn films…..
    Ik zoek ze links onder in de hoek, maar ik geraak er niet in….

Moderator
    Koen van Tongeren

De structuur van projecten en events is veranderd. Je hebt nu libraries waarin je verschillende events kunt bewaren. In zo’n event kun je weer één of meerdere projecten plaatsen. Je oude projecten zullen dus in één van je events verstopt zijn.

Bijdrager
    Yoyo

Dank je wel Koen, ik ga zoeken.
    Het is nu zo dat hij na elke actie op tilt slaat, dat word nacht werk.
    Weet je hoe je dit kan voor komen???

Moderator
    Koen van Tongeren

Ik vrees dat je (net als ik destijds overigens) niet goed Apple’s waarschuwing gelezen hebt voordat je geüpgraded hebt. Daarin wordt verwezen naar dit document waarin uitgelegd staat wat je eerst moet doen voor je de update uitvoert.

Nu je al geüpdatet hebt kun je niet meer terug en zul je (net als ik heb moeten doen) een paar uur vloeken tijdens het herstructureren van je projecten.

Bijdrager
    Yoyo

Dank voor je snelle reactie,

Kun je me nog een hint geven….., ik vrees dat ik het niet goed snap.

Moderator
    Koen van Tongeren

Wat begrijp je precies niet, dan?

Waarschijnlijk moet je eerst zorgen dat je projecten ingevoegd worden bij de events waar ze bijhoren. In sommige gevallen kan het zijn dat de link met de oorspronkelijke bestanden van een event verdwenen zijn. In dat geval moet je die link vervolgens herstellen.

Bijdrager
    shanna61

Misschien heb je aan deze link iets.
    Het is wel in het Engels.

Bijdrager
    Yoyo

Beste Koen en Shanna,

Ik heb de links bekeken.

Na de laatste update van apple heb ik alle events en projects van mijn harddisks geupdated ( te laat dus…)

Als ik het goed begrijp krijg ik geen aparte project-bibliotheek meer te zien, links onder op het scherm?
    Nu mis ik al mijn films die onder elkaar stonden.
    Ja ze staan nu bovenaan in de Libraries zonder een snel overzicht van de tijdlijn.

Maar het meest frusterende is dat hij na twee of drie handelingen in de montage volledig op tilt slaat en uren rondjes blijft draaien totdat ik hem geforceerd stop.

Wat hier aan te doen?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.