4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Groentenboer

FCPX Layers

Ik heb in FCPX een foto 1 op spoor 1. Ik laat een foto 2 op spoor twee vanuit niets naar schermvullend transformen waardoor foto 2 schermvullend wordt en foto 1 niet meer is te zien. Nu laat ik op spoor 3 foto 3 vanuit het niets naar schermvullend transformeren. Dan is foto 3 schermvullend zichtbaar. Nu wil ik op spoor 1 foto 4 vanuit het niets laten transformern naar schermvullend. Echter ik zie foto 4 niet verschijnen. Foto 3 blijft in beeld. Foto 4 komt “onder” foto 3 in beeld en is daarom onzichtbaar. Hoe kan ik nu zorgen dat foto 4 op spoor 1 “boven” foto 3 op spoor 3 wordt weergegeven.

In Pixelmator (om maar wat te noemen) heb je bij het werken met layers de opties “move to front” en “move to back”. Bestaat die optie ook in FCPX of blijft spoor 4 altijd “boven op” spoor 1 en is hier niets aan te veranderen?

Bijdrager
    Hansi2124

Je moet er wel voor zorgen dat foto 3 al is geëindigd op het moment dat foto 4 in beeld moet komen. Wat in de tijdlijn als bovenste staat, wordt altijd getoond, tenzij jij er zelf voor zorgt (door transparantie te wijzigen of zo) dat daar verandering in komt.

Bijdrager
    Djoowie

In een layer kun je geen diepte aangeven. Alles dat je boven spoor 1 zet zal eerste te zien zijn (tenzij je het transparant maakt met opacity of een masker)

Je moet dus blijven stapelen met afbeeldingen of je start na foto 3 op spoor 1 eerst met foto 3 zodat je weer opnieuw kunt stapelen.

Bijdrager
    Groentenboer

Bedankt!

Heeft FCPX nog een maximum aantal layers?

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden geleden door  Groentenboer.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.