12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Kareld

Fcpx kopen yosemite

Hallo,

Ik zou graag fcpx kopen, maar zit nog op Yosemite.
    Is er een mogelijkheid om een oudere versie te kopen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    KarelWillem

Nee. Niet bij Apple in ieder geval.

Je bent dan aangewezen op bijvoorbeeld eBay, Marktplaats, of een reseller die nog een oude versie ergens op de plank heeft.

Of zoiets als dit natuurlijk. .;)

Bijdrager
    TheBigZ

https://www.apple.com/final-cut-pro/specs/

OS X 10.11.4 or later

Dan heb je een goede reden om over te gaan naar een meer recente OS X versie. Sowieso aan te raden ivm security updates.

Bijdrager
    Kareld

Mactorrent is geen optie, want heb een officiële versie nodig… Ik blijf ook liever op Yosemite i.v.m. software die niet compatible is…

Bijdrager
    KarelWillem

Yep. Dan zijn je opties dus upgraden, òf op zoek… maar dat zal misschien nog niet meevallen.

Bijdrager
    McPim

Ik heb Final Cut Pro gekocht, lang geleden. Op mijn Sierra iMac draait de laatste versie, FCP X 10.3.4. Als ik op mijn Mac mini die op Yosemite draait in de App Store bij ‘Purchased’ kijk staat FCP in de lijst. Als ik daar op klik krijg ik onderstaande melding:

..en daarna wordt netjes FCP X 10.2.3 geïnstalleerd. Met andere woorden: dit zou een optie kunnen zijn voor @Kareld, eventueel kopen op een nieuwere Mac en dan downloaden op zijn Yosemite Mac. Of zie ik iets over het hoofd?

Bijdrager
    Kareld

Dat zou zeker een oplossing zijn! Ik heb een vriend met een Sierra , kan ik de aankoop bij hem doen! Bedankt!!!

Bijdrager
    McPim

Ik weet niet zeker of dit gaat werken. De vraag is of dit ook voor nieuwe aankopen geldt, of dat het bij mij werkt omdat ik FCP in- of vóór het Yosemite tijdperk heb aangeschaft. Het is wel handig om dat zeker te weten voor je zoveel geld uitgeeft ;! .

Moderator
    Night

Mijn idee: bel even naar Apple Support en leg ze deze vraag voor zoals McPim suggereerde: Nieuwe versie kopen = oude versie downloaden?

Nederland
    0800 0201581

Of per Mail.

Bijdrager
    McPim

Goed idee! En mochten ze het niet weten probeer te bedingen dat je je geld retour krijgt als het niet lukt.

Bijdrager
    Q-collective

Het telefoonnummer is van de Nederlandstalige helpdesk, die geen pro apps ondersteunen. Je wordt dan doorverbonden met de Engelstalige lijn. Wil je je geld terug, moet je weer contact opnemen met de App Store support.

Apple een groot bedrijf, ga er niet blindelings vanuit dat iedereen alles support. Een Engelstalige supportmedewerker kan dus niet zonder meer beloven dat ze bij de App Store support je geld gaan refunden, daar gaan die zelf namelijk over.

Hoe dan ook, wat is precies de reden dat je nog op een macOS versie uit 2014 zit?

Bijdrager
    McPim

Het zou natuurlijk leuk zijn als er een OMT’er is die recent FCP X heeft aangeschaft én nog een Yosemite Mac of opstartschijf heeft :-D

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.