7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    rico91

FCPx event map terugplaatsen (nood!)

Mijn macbook heeft een nieuwe ssd gekregen (heel blij mee!).
    Ik had gedacht dat ik mijn bestaande FCP projecten makkelijk kon backuppen door puur de bestanden te kopieren zodat ik deze later weer terug kon plakken in de map films en FCP ze vanzelf weer op zou pakken.
    nou… niet dus. Heb helaas iets te makkelijk gedacht. Ik ben vergeten de hele event lijst te exporteren naar xml.

Mijn vraag.. is er nog een manier om mijn projecten in te laden?
    Ik heb nu geprobeerd om de mappen met film bestanden en instellingen te kopieren in de FCP library map (door te klikken op ‘toon inhoud’ in finder).
    Maar helaas komen ze niet in het programma zelf te staan..

Ik vrees dat ik mijn projecten niet meer kan aanpassen, maar wie helpt mij uit de brand?

Bijdrager
    Psmiles

Ik begrijp een aantal dingen niet: Wat bedoel je met ‘FCP-projecten backuppen’? Wat heb je precies gedaan?

Heb je de fcp-bundles nog intact? Dan is het een kwestie van openen vanuit FCP X.

Bijdrager
    rico91

als je opzoek gaat naar het Final cut pro library bestand (staat bij mij standaard in de map films in finder) dan klik je met rechter muisknop op toon pakketinhoud. dan verschijnen er een aantal mappen. dit zijn dezelfde event mappen uit FCP. Deze mappen heb ik gekopieerd.

Na het opnieuw installeren van Final cut pro heb ik de inhoud van de Library map (die ik gekopieerd had) weer geplakt in de nieuwe library map.
    Vervolgens als ik FCP open dan zie ik niet dezelfde mappen..

Bijdrager
    Djoowie

Normaal als je een backup maakt kopieer je gewoon de hele library en niet alleen de inhoud. Heb je nu de inhoud van de oude library in de nieuw aangemaakt library van fcp gezet? Je zou kunnen proberen om een nieuwe library aan te maken en daar de hele inhoud via finder in te zetten en kijken of dat werkt…

Bijdrager
    KarelWillem

…dan klik je met rechter muisknop op toon pakketinhoud. dan verschijnen er een aantal mappen. dit zijn dezelfde event mappen uit FCP. Deze mappen heb ik gekopieerd….

Dat is inderdaad niet echt dé manier. Gewoon de complete library pakken, die overzetten, en klaar was je.

Bijdrager
    Psmiles

Ik snap de logica van je werkwijze niet. Zoals @djoowie zegt: je moet gewoon de hele library kopiëren. Niettemin, ik heb een oplossing gevonden!

Misschien heb je het zelf ook al ontdekt:
    – je maakt een nieuwe library aan in FCPx
    – je sluit die library vanuit FCPx
    – je kopieert de inhoud van een events-map uit je oude library (dus niet de map zelf!)
    – en plakt die in een eventsmap van de net aangemaakte library.

Als je dan de nieuwe library opnieuw opent, zijn alle oude bestanden zichtbaar.

Ik heb het even uitgetest met 1 events map, en dat werkt.
    Ik denk dat je per eventsmap een nieuwe moet aanmaken in de nieuwe library.

Bijdrager
    rico91

Tnx ik ga het proberen!

Was inderdaad wat onhandig.

Ik had 10 tallen projecten staan in de oude library. Dus ik dacht ik kopieer alleen de projecten die ik nog echt nodig heb. Scheelt weer wat tijd met backuppen. Maar had beter de projecten kunnen verwijderen die ik niet meer nodig had.
    Maargoed. Tnx voor de tips!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.