6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    pauldevreugd

fcpx 60 p naar 25 i

hallo is 60p ook om te zetten naar 25 i als je een film al heb gemaakt

Bijdrager
    Qmagic

Dat is niet eenvoudig, tenminste als je een goed resultaat wilt over houden, het gaat namelijk schokkende resultaten opleveren. Je moet een NTSC (60fps) naar PAL (25fps) conversie uit gaan voeren namelijk.

De beste oplossing is dit via compressor te doen:
    Lees dit stukje maar eens: “Converting from NTSC to PAL” op http://www.macworld.com/article/1049306/marchcreate.html
    Daar staat een stukje over 29,97 to 25 fps, maar dat komt op hetzelfde neer.

60fps kan je wel weer goed gebruiken als je slowmotion beelden wilt maken (zonder geluid).
    http://davechapfilms.com/60p-to-24p-in-fcpx maar dat zal niet jouw bedoeling zijn.

Wil je de lelijke en snelle methode gebruiken: selecteer alles op je tijdlijn, kopieer, maak nieuwe tijdlijn met 25i aan, en plak alles op deze tijdlijn.

Bijdrager
    pauldevreugd

bedankt voor je informatie ga het maar proberen .
    maar waarom is 60p niet te branden?

Bijdrager
    Qmagic

wat bedoel je met ‘waarom is 60p niet te branden’?
    Je had het over 60p naar 25i omzetten, niet over 60p branden.

Wil het naar DVD (video) of bluyray branden? Dat kan wel maar dan wordt het wel een NTSC DVD/Bluray op 29,97fps. DVD en BluRay ondersteunen de 60p niet. Tenzij het 720p60 is, die wordt wel op Bluray ondersteund.

Bijdrager
    pauldevreugd

de film moet worden gebrand worden op dvd of blu ray maar staat nu op 60p als ik deze wil gaan branden reageert in fcpx het programma share niet

in 25i opent share wel dus dat is de reden dat ik dat wil omzetten

Bijdrager
    Qmagic

Dan zou ik de film omzetten naar 29,97fps (en niet naar 25fps). Die conversie levert geen problemen op.

Maar ook een 60p project kan je gewoon naar “Share -> Bluray” (of DVD) sturen, dan maakt FCP X automatisch er een Bluray of DVD met 29,97fps van.

Anders even kijken in Share Monitor wat de fout melding is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.