8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

FCP X op externe schijf plaatsen

Ik wil FCP X op een externe HDD plaatsen , maar krijg de melding dat ik FCP X in de map “Programma’s ” moet plaatsen , zo staat het toch nog op de interne HDD ? Het programma voor het uitpakken / installeren staat wel op de externe HDD .

Klopt dit zo of moet ik het anders aanpakken ?

Geblokkeerd
    Bento

Waarom wil je dat doen? Als de reden is ruimtebesparing op je harddisk kan je beter je media op een externe harddisk zetten. Hou er dan wel rekening mee dat de snelheid van de harddisk dan van invloed is op de snelheid van bewerken in FCP.

Bijdrager
    Qmagic

De App FCP X kan alleen op je interne HDD draaien. Al het andere (video)materiaal kan op een externe HDD.

Bijdrager
    ramrod

Wil FCP X met alle bestanden en beeldmatriaal op een externe schijf zetten , deze via FW800 aansluiten , dit ivm stabiliteit en snelheid van het background renderen , dit ervaar ik soms als traag .

Bijdrager
    Hansi2124

Een programma draait toch niet zonder OS?

Geblokkeerd
    Bento
    ramrod op 15 januari 2012

Wil FCP X met alle bestanden en beeldmatriaal op een externe schijf zetten , deze via FW800 aansluiten , dit ivm stabiliteit en snelheid van het background renderen , dit ervaar ik soms als traag .

Ik weet het niet helemaal zeker maar de snelheid van het renderen wordt (mede?) bepaald door de processor en grafische kaart dus die snelheid verhoog je niet door wat jij wilt doen.

Bijdrager
    Qmagic

Render-snelheid wordt zeer zeker door processor en videokaart (en snelheid van de HDD) bepaald.

Als je al het videomateriaal op de FW800 hebt staan, dan draait FCP al veel soepeler en stabieler, verder videomateriaal naar ProRes of Proxy ProRes via ‘transcode to optimized media’ omzetten. Dan zal alles soepeler lopen tijdens je montage. Veel meer kan je niet doen om het sneller of soepeler te laten lopen.

Is je Mac dan nog te traag (voor jou gevoel) dan zal je misschien toch naar een nieuwe Mac moeten gaan.
    HD video bewerken/renderen is een zware belasting voor computers, vergeet dat niet.

Bijdrager
    ramrod

>De App FCP X kan alleen op je interne HDD draaien. Al het andere (video)materiaal kan op een externe > >HDD.

Ik heb FCP X toch op mn externe HDD geplaatst om te proberen en niet in “Programma’s” maar het loopt prima , een stuk soepeler . Op de interne schijf staat niets meer van FCP X

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.