6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

FCP X Ken Burns lukt niet

Als ik in FCP X een Ken Burns effect wil toepassen op een foto lukt dit niet:

Ik zie het groene en rode vlak wel, maar kan niet verslepen. Iemand een idee hoe dit komt?

De configuratie: Imac Processor 3,06 GHz Intel Core 2 Duo Videokaart ATI Radeon HD 4670 256 M Geheugen 12 GB

Bijdrager
    Hansi2124

Vreemd….
    Even je Mac herstarten of FCP stoppen en opnieuw opstarten misschien?

Inactief
    Anoniem

Dat heb ik geprobeerd zonder resultaat.

Edit: het is echt het slepen dat niet lukt. Als ik kies voor “crop” kan ik ook niet slepen maar als ik de schuifregelaars gebruik in het info venster kan ik de afbeelding wel croppen. Idem voor trimmen. Helaas zijn er bij het Ken Burns effect geen schuifregelaars, dus daar kan ik het niet proberen.
    Bij “Distort” lukt het slepen weer wel.

Ik begrijp er echt niks van.

Bijdrager
    Bruce27

ik heb wat geprobeerd en om het te begrijpen kan je het beste de schaal verkleinen naar 25% (rechtsboven)
    dan zie je beter wat je doet. begin dan met 1 kleur te maten aan te passen in een hoek en verschuif het geheel ergens naar toe.
    Realiseer je dat je dat deel wat in het verkleinde (of vergrootte) venster ziet het gedeelte wordt wat het hele scherm gaat vullen. (het kan dus nogal korrelig worden bv met een slechte foto want je gaat vergroten als je het vakje klein maakt) Je kunt dus op bv een oog inzoomen op die manier. je kunt dus door in het hart helemaal naar nul te verkleinen bij het afspelen de kern vergrotend in laten komen. het is moeilijk uit te leggen, je moet het echt proberen. soms werkt het naar je gevoel exact andersom (begin is eind en vv) en is dat verwarrend. pas als je een paar bewegingen gezien hebt ga je voelen hoe het werkt.

als je echt geen beweging krijgt in rood of groen is er iets anders mis maar ik denk (en hoop) dat dit de oorzaak is; te groot scherm waardoor je weinig zicht hebt op wat je doet.
    succes!

Inactief
    Anoniem

@bruce27: bedankt.

Ik weet exact hoe het Ken Burns effect werkt uit iMovie. Dat is niet anders dan in FCP X.

Ik heb zelf ook de schaal al verkleind. Maar het probleem is dat als ik de muis op een “handle” zet (of op welke andere plek dan ook) , de muisknop indruk en de muis beweeg er gewoon niks gebeurt. De handle blijft niet aan de cursor zitten. En ik kan dus het venster niet groter / kleiner slepen, verplaatsen of wat dan ook.

Inactief
    Anoniem

Omdat ik meer problemen had onder Lion heb ik een re-install gedaan van mijn complete systeem en nu is dit probleem ook opgelost. Een ieder bedankt voor het meedenken!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.