11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    ramrod

FCp X , hoe een foto in positie houden .

Hi,

Als ik in FCP X naar tekst > Photo album > Zoom In ga, dan kan ik daar tekst invoeren en een foto , maar hoe hou ik die foto nu in de juiste positie als het “clipje” gaat in zoomen en draaien .

Thx

Geblokkeerd
    Bento

Het clipje dat moet zoomem zet je op een spoor. De foto op een ander spoor.

Bijdrager
    ramrod

Dat had ik inderdaad al gedaan maar dan blijft de foto toch nog gewoon stil staan , hij moet mee bewegen met het clipje .

Bijdrager
    leoapple

Kun je het wat duidelijker omschrijven?

Geblokkeerd
    Bento

Als de foto dezelfde beweging moet maken als het clipje, kun je beide combineren tot een nieuwe clip en daar je effect (zoomen en draaien) op los laten.

Bijdrager
    ramrod

Het clipje “Zoom in” beweegt, zoomt in en draait , als ik daar een foto inzet op een ander spoor, zie ik de foto , deze heb ik al op maat gemaakt , op het andere spoor dus het bewegende clipje , de foto blijft als ik beide clips afspeel (foto en clip staan boven elkaar) nu dus stil staan en beweegt niet mee met de clip .

Hoop dat het nu wat duidelijker is ?

Geblokkeerd
    Bento

Dan zou ik van het clipje “zoom in”het effect verwijderen. Dan de clip samenvoegen met de clip waar de foto in staat zodat je een, nieuwe clip krijgt. Op die nieuwe clip laat je het effect dan weer los.
    Of het effect dat op de clip zit, kopieren naar de clip met de foto.

Bijdrager
    leoapple

Selecteer de zoomclip dan command c, selecteer de foto, dan command shift v, selecteer dan position en rotation, je zult daarna wel even de foto op de juiste positie moeten zetten

Bijdrager
    shanna61

Bedoel je zoiets als in een van de filmpjes op deze pagina te zien is. Het betreft hier een plugin die je los kunt kopen voor fcpx.

Bijdrager
    ramrod

@ leoapple

Op jou manier is het gelukt , bedankt .

Bijdrager
    defores

markers plaatsen op de tijdslijn of motion tracking … tutorials op youtube volop aanwezig

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.