8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

FCP X geen 50P …

Klopt het dat FCP X niet met 50P beelden kan omgaan , het lukt mij niet om de beelden in deze kwaliteit van de camera naar FCP X te importeren , met 50I is dit geen probleem .

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    ramrod

Is dat niet erg vreemd voor een “PRO” programma wat dit jaar op de markt is gezet , mijn aloude Sony Vegas heeft er totaal geen moeite met 50P.

Waarom zou Apple hier voor gekozen hebben ?

Bijdrager
    Qmagic

Ik werkt gewoon met 720p50p materiaal in FCP X, geen probleem hier. Resultaat ziet er goed uit.

De codec van de camera is H.264/AAC en laat ik door FCP X meteen naar ProRes omzetten.
    Ik importeer rechtstreeks vanaf SD kaartje (niet vanuit de camera). Lijkt eerder op een probleem van import van een bepaalde camera als ik het zo lees.

Al eens geprobeerd om de beelden van de camera eerst naar ProRes om te zetten en dan te importeren in FCP? Dit kan bijv. met Quicktime 7, Compressor of MpegStreamclip (deze laatste is gratis). Misschien voorkomt dat je probleem met de import problemen.

Bijdrager
    ramrod

Ik heb het over 1080P , dit werkt bij mij niet .

Bijdrager
    Qmagic

Je had het over 50p (niet specifiek over 1080p50).
    Heb je dit probleem ook nog steeds als je het (voordat je het importeert in FCP) eerst in ProRes omzet, en dan de ProRes video importeert?

Bijdrager
    ramrod

Het is al belachelijk voor een programma dat enkele maanden op de markt is dat het eerst met een ProRes programma moet worden omgezet , als het al gaat werken ….

Ik ga het voorlopig niet uit proberen FCP X moet dit zelf kunnen vind ik zo niet dan blijf ik het met Sony Vegas doen .

Bijdrager
    Qmagic
    ramrod op 21 oktober 2011

dat het eerst met een ProRes programma moet worden omgezet , als het al gaat werken …..

ProRes is de video codec, niet een programma. Met deze codec wordt in FCP gewerkt.
    Zie je project settings:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.