3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

FCP X en Sony DSC HXV9 video bestanden .

Ik heb momenteel een Panasonic TZ10 voor mn video opnames ,importeren en bewerken op mn IMac met FCP X gaat prima .

Ik wil binnenkort de Sony DSC HXV9 gaan kopen omdat deze een veel beter beeld geeft in schemer en een betere stabilisatie heeft , tevens is deze camera full HD.

Iemand bekend of ervaring of deze camera en bestanden ook prima samen gaan met FCP X ?

Bijdrager
    shanna61

Ten eerste filmt deze camera in avchd maar met 25p of 50i
    De bestanden zijn te gebruiken binnen fcpx. Zo gauw het kaartje wordt herkent geeft het programma de clips weer om in te laden.
    Wat betreft de ervaring leuke camera goed beeld en veel mogelijkheden o.a. panorama shot en 3d.
    Enig nadeel was dat de flitser bij mijn camera al na 3 weken kapot is. Maar dit zal wel geen standaard feater zijn. Hij zit nl nogal lastig. Als je de camera gewoon vasthoud en je wil flitsen schiet de flitser omhoog daar waar je vinger bovenop de camera vastheeft aan de linkse kant.

Bijdrager
    ramrod

Bedankt , van die flitser wist ik ja dat die op een niet al te handige plaats zit maar ik flits zelden en dit toestel zal voor 80% voor video worden gebruikt .

ff kijken of de prijs nog wat wil zakken , dan koop ik hem binnenkort .

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.