5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

FCP X en FLV bestanden + div vragen

Heb sinds een dag FCP X er opstaan , ben nu alles een beetje aan het proberen .

FLV bestanden kunnen niet in FCP X worden gezet … , naar welk soort bestand kan ik dit het beste overzetten met behoud van de kwaliteit ?

Hoe kan ik in een audiospoor het geluid voor een aantal seconden zachter laten klinken en daarna weer op het normale geluids- niveau , muziek onder spraak moet even minder klinken .

Hoe kan ik bij een 2e video spoor het beeld van het ene spoor het andere laten overheersen ?

Is er misschien een site (liefst Nederlands) waar een beginner met FP X goed terecht kan of worden er ergens workshops gegeven ?

Bijdrager
    Kobes

Omzetten van flv heb ik vandaag toevallig gedaan naar m4v en dan met de hoogst mogelijke instellingen in Handbrake. Kwaliteit zal niet geweldig zijn, maar vanuit een flashvideo wordt dat sowieso een uitdaging ben ik bang…

Voor de workshops heb ik wel een tip:

Final Cut Pro X Tutorial

Niet in het Nederlands, maar wel erg uitgebreid (en van een professional volgens mij).

Bijdrager
    ramrod

FCP loopt ook niet erg lekker zeg , krijg om erg vaak het strandballetje te zien moet dan soms 15 seconden wachten om weer verder te kunnen ….

Iemand ook dit probleem ?

Bijdrager
    Blashyrkh2124

FCP X staat nog in de kinderschoenen. Het is dan ook een .0 versie.

Bugs en stabiliteitsproblemen worden hopelijk snel verholpen.

Bijdrager
    ramrod

Ja enige bugs is misschien nog acceptabel maar om bij bijna alle handelingen het strandballetje voor 15 seconden in beeld te krijgen met alle haperingen van dien lijkt me meer dan alleen maar wat bugs , erg vervelend

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.