4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    So Klear

FCP – Video transitions probleem

Hallo allemaal,

Ik ben een beetje aan het spelen met FCP maar nu heb ik een probleem.
    Als ik 2 fragmenten naast elkaar leg en ik wil een video transition toepassen zegt ie dat er te weinig content is om de transistion toe te passen. Als ik het begin van fragment 2 voor een deel over het eind van fragment 1 heen sleep kan ik wel een transition toepassen maar die duurt maar 0.1 sec en het is met geen mogelijkheid aan te passen.

Kan iemand me vertellen wat ik hier fout doe? T zal wel een noob vraag zijn maar ik snap er werkelijk niks meer van…

Alvast bedankt,

Sascha

Bijdrager
    ibobi

Je dient beide fragmenten in te korten (met de ripple tool of gewoon door het eind van het eerste en het begin van het tweede fragment te verslepen), want anders heeft FCP geen frames die over elkaar gelegd kunnen worden.

Bijdrager
    macwolt

Inderdaad. Er moet ruimte zijn in de clips om de transition uit te voeren. Let op dat je niet knipt, zoals ibobi aangeeft zijn er verschillende manieren om je in en out punten in een scene vast te legggen. Afhanelijk van de duur van de transition zal je dus ruimte moeten maken. Naast de bekende boeken kan je op het net diverse tutorials vinden. Sommige zelfs als gelikt quicktime filmpje. Probeer http://www.kenstone.net/ maar eens. Hier ben je voorlopig wel zoet mee. Veel sterkte met het monteren.

Bijdrager
    So Klear

Ok, vet! Bedankt! Ik werd nogal pissig omdat verder alles wat ik probeerde wel werkte, maar een simpele overgang lukte me niet.

Bedankt!:D

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.