6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Geblokkeerd
    Alison

FCP verkopen. Updates?

Ik heb een discussie met een collega die via Marktplaats FCPX wil kopen. Volgens mij kan je de software wel op je Mac installeren maar krijg je dan geen updates. Volgens hem is dat niet waar en kan je FCP vanuit de app zelf updaten.

Wie heeft er gelijk?

Alison

Bijdrager
    Shmoo

Nee licenties zijn niet overdraagbaar wanneer ze in de App Store zijn aangekocht.

Als hij jouw de app geeft en jij plaatst die op je Mac zal je bij elke volgende update zijn AppleID moeten hebben om te kunnen updaten.
    Kortom, als je naar een willekeurige Torrent site zou gaan en je download het programma dan heb je precies hetzelfde effect, spelen totdat er een update komt.

Bijdrager
    Nielsvr

FCP is ook netjes in een doosje verkocht met licentie. Die versie kan je prima doorverkopen! En dus ook updaten met de bijbehorende licentie.

Bijdrager
    Shmoo

Updates voor die oude versie komen helemaal niet meer omdat die al lang afgesloten is en vervangen door FCPX.

Moderator
    Koen van Tongeren

Precies: Final Cut Pro 7 (en ouder) is nog in doos verkocht en kan met licentie doorverkocht worden. Final Cut Pro X is alleen via de App Store te koop geweest en kan daarmee niet verhandeld worden. Als iemand ‘m online aanbiedt zou de verkoper er zijn Apple ID bij moeten verkopen om nog updates te kunnen downloaden of de software op een andere Mac te installeren.

Bijdrager
    A.M.Dekker
    Koen op 17 april 2015

Precies: Final Cut Pro 7 (en ouder) is nog in doos verkocht en kan met licentie doorverkocht worden. Final Cut Pro X is alleen via de App Store te koop geweest en kan daarmee niet verhandeld worden. Als iemand ‘m online aanbiedt zou de verkoper er zijn Apple ID bij moeten verkopen om nog updates te kunnen downloaden of de software op een andere Mac te installeren.

Het lijkt of je hiermee suggereert dat het een idee is om iemands Apple ID over te nemen. Dit zou ik absoluut niet doen. Als je deze ID namelijk instelt op je Mac en de vorige eigenaar weet het wachtwoord nog kan hij je Mac op afstand wissen. Ook ben je al je aankopen op je huidige ID kwijt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.