7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    RiFF

FCP speelt beelden maar kort af

Ik probeer in Final Cut Pro een multi-angle filmpje te maken. Ik heb het ruwe DV-materiaal ingeleden in FCP, maar wanneer ik een clip wil afspelen, speelt het programma alleen één seconde het beeld af. Het geluid loopt wel gewoon door.

Ik dacht eerst zelf dat mijn MacBook het niet trok, maar wanneer ik tijdens het afspelen naar activiteitenweergave kijk zie ik dat er helemaal niet veel in gebruik is. Bovendien draaien de filmpjes prima wanneer ik ze bijv. in QuickTime afspeel. Hoe is dit te verhelpen?

Bedankt alvast:)

RiFF

Bijdrager
    iAgree

Zorgen dat je tijdlijn hetzelfde formaat is als je materiaal en anders eerst de boel renderen dan speelt het wel .

Bijdrager
    RiFF

Ja inderdaad, maar dat is het probleem niet. Het renderen en afspelen in de canvas gaat prima, maar ik wil bijvoorbeeld ook een multiclip maken en dan kijken welke angle ik wil gebruiken op welk moment. Als ik met QuickTime vier aparte .dv-bestanden tegelijkertijd afspeel gaat dit soepel, maar in FCP stopt ie na vrijwel precies één seconde…

Bijdrager
    RiFF

Ik ben er volgens mij achter hoe het komt. Kan het eraan liggen dat ik de .dv’s vanaf een USB2-schijf in FCP bekijk? Werkt het beter met een FW-schijf?

Bijdrager
    iAgree

Dat zou niet uit moeten maken usb2 en fiewire zijn even snel, dus ik vermoed niet dat dat het is,alleen multiclip das een verhaal apart, best kans dat je daar een joekel van een mac voor nodig hebt om meerdere lagen real time in 1 keer weer te kunnen geven. Ik heb het ook een keer geprobeerd werkt bij mij ook niet maar ik had 11 lagen/angels HDV dus dat was niet zo gek dat dat niet ging ;-).
    Misschien kun je een keer met de future store in utrecht bellen, daar zitten wel mensen met kennis van zaken op video gebied.
    Ik ben ook benieuwd en blijf dit draadje ook volgen, succes in ieder geval.

Bijdrager
    chrisis_nl

Ik heb deze problemen ook wel eens gehad. Welke codecs zitten over het DV bestand heen. FCP kan daar nog wel eens moeilijk over doen!

Bijdrager
    reposte

Hm, ik heb wel eens iets vergelijkbaars gehad. Wat bij mij toen heel goed hielp was om alle multiclip-materiaal vanaf de vaste HD te draaien. Mijn USB2-schijf trok het niet.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.