7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    WoutB

FCP naar DVDsp4 importeren

ik probeer een qt-filmpje (720×576 codecs integer H.264) in dvdsp4 te importeren en krijg de foutmelding ‘incompatible format’.
    heeft iemand een hint of een tip?
    dank

Bijdrager
    ibobi

Als ik het goed begrijp heb je een filmpje in FCP. Wellicht slikt DVDSP je H264 niet? Makkelijker is het dan om een sequence te maken met een ander format, bv DV. Da’s vrij eenvoudig: in de settings van je sequence (via rechtermuisknop) een ander formaat kiezen. Vervolgens als Quicktime film te saven en in Compressor om te zetten naar MPEG2. Je kunt dat ook rechtstreeks door DVDSP laten doen, maar dan is de kwaliteit minder.

Geblokkeerd
    Anoniem

dvdsp4 kan niet overweg met h264.

Gewoon doen als hierboven staat beschreven. Exporteren als DV-PAL Quicktime en dat bestand importeren in dvdsp. Of je eerst via Compressor een mooiere kwaliteit krijgt, mijn ervaring zegt dat het niet uitmaakt.

Bijdrager
    WoutB

dank ! hij doet het prima nu.

Bijdrager
    stel maar

oké maar kan dit ook met iDVD die standaard bij iLife zit?

Bijdrager
    acb
    ”ibobi”

Als ik het goed begrijp heb je een filmpje in FCP. Wellicht slikt DVDSP je H264 niet? Makkelijker is het dan om een sequence te maken met een ander format, bv DV. Da’s vrij eenvoudig: in de settings van je sequence (via rechtermuisknop) een ander formaat kiezen. Vervolgens als Quicktime film te saven en in Compressor om te zetten naar MPEG2. Je kunt dat ook rechtstreeks door DVDSP laten doen, maar dan is de kwaliteit minder.

Waarom niet direct uit compressor exporteren als mpeg2?

Bijdrager
    naim1982

of waarom geen quicktime ref aanmaken?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.