4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jonne_1986

FCP – Hoe kopieer ik bestanden uit de Capture Scratch file?

Hey,

Ik moet voor mijn baan een promotiefilmpje maken en dit is de eerste keer dus alles is nieuw voor me. Ik ben begonnen met monteren op mijn MacBook Pro, maar nu halverwege begint mijn macje te klagen. Niet genoeg ruimte om te renderen. Dus nu heb ik een harde schijf (Lacie) gekocht en probeer alle bestanden daar op te zetten zodat ik vanaf daar kan gaan werken. Ik heb bijna alle bestanden er al op staan, zoals de mappen Audio Render Files, Autosave Vault, Render Files, Thumbnail Cache Files en Waveform Chace Files. Maar nu blijft alleen de Capture Scratch over en die krijg ik niet gekopieerd. De bestanden die in deze map zitten zijn de gecapturede beelden van de bandjes. De bestanden verschillen van 6 tot en met 8,5 GB. Als ik de info van de bestanden bekijk dan zie ik wel dat de bestanden op slot staan. Maar als ik ze open dan gaan ze gelijk ook weer op slot. Kan iemand mij helpen en het dan ook graag in lementaal uitleggen, ik ben namelijk geen deskundige van de mac of Final Cut Pro.

Alvast heel erg bedankt!

Bijdrager
    sally

Ik kan naar hartelust bestandjes uit die capture scratch map (of de hele map) naar een ander schijf slepen (dus copieren).
    Geen idee waarom dat bij jou niet zou kunnen.. Normaal is dat niet.
    Heb je die externe schijf misschien geformateerd waardoor er geen grote bestanden naartoe gekopieerd kunnen worden?

Geblokkeerd
    Anoniem

klinkt als verkeerd geformatteerde externe schijf. Open het schijfhulpprogramma en formatteer de lacie als hfs+. Dat moet helpen.

Bijdrager
    Jonne_1986
    ”sally”

Ik kan naar hartelust bestandjes uit die capture scratch map (of de hele map) naar een ander schijf slepen (dus copieren).
    Geen idee waarom dat bij jou niet zou kunnen.. Normaal is dat niet.
    Heb je die externe schijf misschien geformateerd waardoor er geen grote bestanden naartoe gekopieerd kunnen worden?

Heel erg bedankt. Ga gelijk nog een harde schijf halen want die andere zit al vol met foto’s, muziek, werkbestanden etc. en om te kunnen fragmenteren moet ik alles er weer af halen :? en daar heb ik geen plek voor. Ach ja zo heb ik er eentje speciaal voor filmpjes.

Super bedankt!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.