5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Ian3

FCP HD naar IDVD5

Ik wil een film van 2 uur en 10 min van FCP hd naar iDVD5 halen in de hoogste kwaliteit, met hoofdstukmarkeringen en dan op één DVD branden op mijn externe La cie dd dvd brander.
    Ik heb het nu geconverteerd als quicktime movie maar ben niet overdonderd van de kwaliteit. Als ik in de Qtime player afspeel herkend ie de chaptermarkers, maar niet in iDVD5!!! Ook kan ik het niet op 1 DVD krijgen , Moet ik het dan via toast o.i.d. branden?
    Bedankt voor reacties alvast,

Bijdrager
    Frans

Heb je bij voorkeuren van IDVD wel aangegeven dat tie chaptermarkers moet importeren ? Zijn het welke echte chaptermarkers ? (FCP kent verschillende markers). Filmpjes op beeldscherm zien er altijd teleurstellend uit, op tv valt het altijd mee. Of je hebt verkeerd ge-exporteerd, dat kan ook.

Hoezo kun je het niet op 1 DVD krijgen ? Ik meen dat IDVD de compressie zo aanpast dat een film op een DVD past.

Frans

Bijdrager
    patjo

Als je het QT-bestand opent in QT Pro moet je onder een van de menu’s bovenin (weet ff niet welke, zit op werk achter windhoos) filmkenmerken aanklikken, ‘videospoor’ aanklikken en daarnaast ‘kwaliteit’. Klik op ‘hoge kwaliteit aan’ en speel het dan nog eens af. Je zult zien dat je prachtige dv-kwaliteit te zien krijgt, als je tenminste met de goede instellingen hebt geexporteerd. Kortom: het zal wel meevallen met die tegenvallende kwaliteit!

Bijdrager
    patjo

Trouwens, 2 uur en 10 minuten op volle kwaliteit is volgens mij 10 minuten te veel voor een dvd. Dan zul je vrees ik toch iets moeten comprimeren…

Bijdrager
    Triumph
    ”patjo”

Trouwens, 2 uur en 10 minuten op volle kwaliteit is volgens mij 10 minuten te veel voor een dvd. Dan zul je vrees ik toch iets moeten comprimeren…

? voor volle kwaliteit 1 uur en 10 minuten teveel. :evil:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.