6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Hanzl

FCP –> Export .tif

Ik had een vraag over het exporteren van een .tif sequentie in FCP.
    Mijn bronmateriaal is 1440×1080 25fps. En in mijn sequence settings houdt fcp dit formaat ook netjes aan. Echter als ik een .tif export maak middels export using quicktime conversion gooit hij de tif om naar 1920×1080 25fps. Maar dit wil ik helemaal niet, en in de option boxen kan ik ook nergens het formaat aanpassen, alleen dat hij er geen compressie over moet zetten en dat het 25fps moet zijn.

Als ik wil exporteren via export quicktime movie kan ik nergens voor een image sequence kiezen. Wie o wie zou mij kunnen helpen met dit probleem?

Ik kan het namelijk wel uncompressed uit gaan renderen naar het juiste formaat, en dan om gooien naar tif. Maar ik ben dan A veel meer tijd kwijt en B het kost me aardig wat schijfruimte die ik niet heb. (het is een sequentie van ±7900 frames)

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Pieterr

Kun je misschien nog ergens een “anamorphic” vinkje uitzetten?

Bijdrager
    Hanzl

Ja die staat al uit, zodra ik die aan zet maakt hij het beeld nog breder….dus dat schoot ook niet op ;).
    Het is net als of quicktime zich gewoon niets aantrekt van de aspect ratio en er zelf maar wat van maakt….:( (dank voor de snelle reactie)

Bijdrager
    Hanzl

De oplossing heb ik inmiddels gevonden:

In FCP uitrenderen als .mov met de compression op none 1440×1080 (1888×1062)
    Dan die .mov in Nuke inladen en die maakt er prachtige 1440×1080 tifjes van!
    Waar quicktime 7 er anders vrolijk 1920×1080 tifjes van maakt :s…..

Misschien wat omslachtig maar het resultaat is goed. In ieder geval bedankt voor je support Pieterr.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Quicktime heeft de opties wel maar dan verstopt achter knoppen. Het is een kwestie van alle opties aflopen tijdens het exporteren.

makkelijk is anders, maar goed…

Bijdrager
    Hanzl

Het is inderdaad niet heel makkelijk, maar waar kan ik die knoppen dan voor in het vervolg vinden in quicktime?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.