8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    sytsew

FCP: effecten op nested sequence

Hallootjes
    wie weet hoe je een nested sequence gecontroleerd van effecten voorziet/ ontdoet?

specefiek voorbeeld:
    ik heb eenn serie filmpjes voor een dvd af, en wil nu het geluid voor die afzonderlijke sequenties simpel bijwerken. ‘Vroeger’ zou ik gewoon de affe seq’s exporteren als Qt-movie, en dan vervolgens de enkele stereoclip van die filmpjes van een compressor, levels equalizer etc voorzien.
    Maar nu wil ik dat eens doen met een nested sequence, omdat je dan (dubbelklik) weer terug kan naar de oorspronkelijke sequentie van losse delen (‘offline-edit’) voor eventuele aanpassing. (plus het scheelt rendertijd, ruimte voor de filmpjes etc).

Dus ik doe:
    appeltje-n (nieuwe sequentie), stel de juiste instellingen ervoor in, sleep de sequentie van zo’n af filmpje in de tijdlijn van de nieuwe en voila, het filmpje staat daar nu alsof het éen clip is: nested.
    Dus sleep ik er een compressor op- en inderdaad, hij doet ’t voor de hele film, dat hoor je en zie je aan de audiometer.

MAARR: ik zie het effect niet zitten en kan er niet bij om aan te passen- want dubbelklik op de audiolijn (zoals bij een gewone clip) brengt me terug bij de offline-stapel, en in die aparte clips is geen compressor te bespeuren! Waar o waar vind ik een dialoog voor de effecten op de nested sequence?
    Ondertussen heb al wel ontdekt dat je via ctrl-klik: remove attributes de filters weer kunt verwijderen. Maar aanpassen, of zien ho maar…

wie weet hoe? ik neem aan dat er ook wel weer een postproductie-rondje via soundtrack te verzinnen valt (of een OMF-export) maar het moet toch ook zo kunnen?

Bijdrager
    allard

ipv van dubbel klikken op je nested seq. moet je hem selecteren en dan op enter drukken
    hij verschijnt dan in je viewer. dan kun je gewoon in tabs de effecten controleren.

Bijdrager
    postman

rechtermuis op sequence (of eigelijk de clip) in de tijdline, en ‘remove attributes’. Dan kun je voor het audio gedeelte alle filters in een keer verwijderen.

Bijdrager
    sytsew

Dank allard, dat was ‘m inderdaad. Naar zo’n klein weetje op zoek kun je uren in een manual verstrikt raken. Je drukt op enter en je bent ‘r. Jullie waren wel weer snel zeg met ’t antwoord, pfoei. Zat ik alweer in amerika te zoeken.

onderweg naar een antwoord kwam ik alweer een zijvraagje tegen:
    waarom zend fcp geen audiotracks van een nested sequence naar soundtrack pro? heb je niets aan, om daar even de audio te klussen!

Bijdrager
    1234

Hallo,
    Ik heb een vraagje dat hier volgens mij wel op aansluit.

Ik heb een nieuwe tijdlijn aangemaakt en mijn materiaal hiernaartoe gekopieerd.
    Het is een uitgebreide montage met 12 audiotracks onder elkaar en ik kom tot de ontdekking dat er ineens dingen niet meer hoorbaar zijn.

De audio staat wel op de tijdlijn en slaat uit in de audiomixer maar is simpelweg niet meer te horen. Als ik het audiomateriaal op een ander verdieping van de tijdlijn zet doet hij het soms wel. Kopieer ik de audio naar een andere sequence doet hij het vaak ook weer.

Enig idee?

(Audio mixer staat alles gewoon open, media is connected etc.)

Bijdrager
    Schobbejak

Waarschijnlijk heb je in de ser settings staan dat je een beperkt aantal real time audio tracks kunt af luisteren,
    volgens mij stat dit standaard op 8. Je kunt dit ook oplossen door de geluidstracks eerst te renderen alvorens
    je tracks te nesten.

Bijdrager
    Schobbejak

ser = user dus user settings , sorry

Bijdrager
    1234

ga ik morgen meteen uitproberen, dank!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.