5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    8lux

FCP Digital Cinema Desktop op Macbook

Is er iemand die Final Cut Pro heeft geïnstalleerd op een Macbook (niet Pro)?
    Ik vraag me namelijk af, of Digital Cinema Desktop werkt met een extern scherm op een dergelijk systeem. Dus alle programmavensters op het laptopscherm en een fullscreen preview op een externe monitor (of beamer, enzovoorts), zonder gebruik te maken van een DV-camera o.i.d., zodat ook HD-materiaal op deze manier gebruikt kan worden…

Ik ga er vanuit, dat het op een Macbook Pro sowieso moet werken. Iemand ervaringen?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb het niet geprobeerd, maar ik denk dat je het wel in de handleiding van je macbook moet kunnen terugvinden.

Bijdrager
    kempovic

kan je er een extra scherm aan koppelen en zo je scherm vergroten?

dan kan ’t zeker

Bijdrager
    8lux

Waarom “zeker”? Desktop vergroten op een externe monitor kan bij mijn weten, alleen is Digital Cinema Desktop een functie die speciaal bij FCP hoort…

Eigenlijk ben ik op zoek naar iemand die er ook ervaring mee heeft en het daardoor ook echt “zeker” weet. Apple ondersteund FCP nml officieel niet op een Macbook (alhoewel het wel prima schijnt te draaien). Ik vraag me dus af, of dat grafische chipje hierin een bottleneck kan zijn…

Vraag me dus vooral af, of ik persee een Pro aan moet schaffen, als dit een van de belangrijkste criteria voor mij is.

Bijdrager
    kempovic

ik werk als ik mobiel moet werken soms op een iBook, die niet eens het vergroten van desktop ondersteunt, met een crack doet ie dat wel, en hij pakt ’t ook gelijk in Final Cut Pro. Kan me niet voorstellen dat dat niet kan met de macbook, maar ik heb ’t nooit getest.

fcp detecteert gewoon je schermen en firewire etc. als ie die detecteert kan ’t geen probleem zijn lijkt me.

maar als je veel gaat fcp’en raad ik je toch de macbookpro aan.
    succes

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.