13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    crazy ivan

FCP colorbar and tone

Ik heb de pal versie gekozen, heb de sequence en capture instellingen gechecked, en dan krijg ik mijn bars en tone op 30 fps.:x Denk dat dat een beetje arro is van die amerikanen.:? De standaard PAL is gewoon 25 fps. Daar valt niet aan te toornen. Dat je het veranderen kan is leuk maar dan werk je niet met een standaard. Alla. Ik zit me weer gruwlijk te ergeren aan dingen die dicht getimmerd hadden moeten zijn. Een PAL tone en bar op 30 fps… Nee niets zeggen laat me raden renderen? hahahaha

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[size=10:66c1572aa2][edit] titel threat aangepast 6/3/2003 [/edit][/size:66c1572aa2]

Bijdrager
    oogappel

Dit heeft nix te maken met NTSC of PAL maar dat dit gewoon een pic. plaatje is wat je op de lengte moet maken van wat je wilt en dan inderdaad renderen. Dit moet je ook doen als je op NTSC werkt.

Bijdrager
    crazy ivan

Volslagen belachelijk! :x

Bijdrager
    DesertDog

waar hebben we het over? Final Cut Pro, Express, iMovie, Adobe? misschien wel handig om er even bij te vertellen

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”DesertDog”

waar hebben we het over? Final Cut Pro, Express, iMovie, Adobe? misschien wel handig om er even bij te vertellen

ik kan er ook geen knoop aan vast knopen

Bijdrager
    DesertDog

het eerste bericht begint met: “Ik heb de pal versie gekozen”
    , ik heb echter geen idee waar we het over hebben. welke software?

Bijdrager
    crazy ivan

Ja poehe! het is woensdag ochtend, weet je wel wat je vraagt?:wink::mrgreen:

Yep terechte opmerking heren, Uhm ik denk dat ik nog met een half-hoofd bij een andere threat was…

thanx

Bijdrager
    oogappel
    ”crazy

Volslagen belachelijk! :x

Leg ff uit wat je nou belachelijk vindt?!

Bijdrager
    Steves lovechild

Wat wil je nu crazy ivan? Wil je geholpen worden of alleen maar een beetje zeuren? Ik denk STERK het laatste! Op mijn hulp hoef je niet meer te rekenen. Ik kan mijn kostbare tijd beter gebruiken. Een beetje stoer lopen doen over het uit het raam mieteren van FCP kan iedereen. Je vergeet dat er heel wat PRO’s met FCP werken. En dat die heel wat bescheidener waren, toen ze het nog moesten leren.:(

Bijdrager
    oogappel
    ”Steve’s

Wat wil je nu crazy ivan? Wil je geholpen worden of alleen maar een beetje zeuren? Ik denk STERK het laatste! Op mijn hulp hoef je niet meer te rekenen. Ik kan mijn kostbare tijd beter gebruiken. Een beetje stoer lopen doen over het uit het raam mieteren van FCP kan iedereen. Je vergeet dat er heel wat PRO’s met FCP werken. En dat die heel wat bescheidener waren, toen ze het nog moesten leren.:(

I rest my case…..

Bijdrager
    crazy ivan

Ik merk dat ik me iets genuanceerder moet uitdrukken. Oogapple en SLC, ’t feit dat ik her en der een beetje aan het tieren ben is frustratie en geen ondankbaarheid.

”SLC”

Een beetje stoer lopen doen over het uit het raam mieteren van FCP kan iedereen.

Klopt… :sealed:…. haha:wink:

”SLC”

Je vergeet dat er heel wat PRO’s met FCP werken. En dat die heel wat bescheidener waren, toen ze het nog moesten leren.

Nee, dat vergeet ik niet. Misschien waren zij idd bescheidener. Ik probeer naast de handleiding ook de achterliggende gedachte van een GUI/programma te begrijpen. Wanneer ik dan voor een stukje kant en klaar video (bars en tone) voor PAL kies, de eigenschappen van dat stukje video bekijk dan vervolgens zie dat ze dat op 30 fps hebben gezet dan vindt ik dat onlogisch. Hetgeen de volgende frustratie oproept:

”crazy

Volslagen belachelijk!:x

Nogmaals mijn excusses.

Crazy Ivan

Bijdrager
    oogappel

Je bent dan ook geen editor, misschien dat moet je het werk aan hen overlaten?:wink:

Enne, als je mijn eerste post in deze treat leest, die geeft een antwoord op jou onbegrip. Uit je laatste post begrijp ik dat je hety eigenlijk nog niet hebt begrepen. Goed lezen is ook een vak en dat moeten Producers nou weer wel goed kunnen.

Bijdrager
    crazy ivan

Ik krijg niet duidelijk wat ik bedoel… Ik bedoel eigenlijk niets meer dan dat de combinatie / gebruik van de termen 30fps en PAL niet klopt.

PAL stands for Phase Alternation Lines (625 lines) and offers more picture detail and wider luminance (color signal) bandwidth. PAL has been adopted by almost all 50 Hz countries in the world.

CCIR PAL 4.43MHz
    frames/fields: 25/50
    Ratio 4:3
    Lines 625

Daar loop ik tegen aan. Hoe het technisch werkt is dan van ondergeschikt belang. Het zal ongetwijfeld werken… Maar het (mis-)(ge-)bruik van bepaalde termen neemt soms erge vormen aan, zodat mensen elkaar niet meer begrijpen.

Voorbeeldje… dat verhaal met dat geluid…

”crazy

Ik zou dat ook geen renderen willen noemen maar converteren.

Er gebeurt absoluut wat en die processor is driftig aan het rekenen. Renderen wijst op gebruik van een effect en converteren wijst naar het veranderen van standaard.

Wat dat lezen betreft, ik kan ook niet spellen, dus dat gaat mooi samen, en ik denk dat mijn reel laat zien dat je “niet hoeft te kunnen lezen” als producer.

heren nogmaals dank, want met jullie hulp ben ik wel degelijk een stapje verder gekomen.

[size=10:38dc933342][edit]BBcode foutje rechtzetten 6/3/03 [/edit][/size:38dc933342]

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.