7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    brumemail

FCP Codec not found. Quicktime probleem!

Als ik FCP opstart krijg ik de foutmelding:
    “Codec not found. You may be using a compression type without the corresponding hardware card.”

Deze foutmelding komt doordat FCP en andere programma’s de codecs niet kunnen vinden van Quicktime Player.

Ik had Quicktime Pro op mijn iMac staan en opeens warren de codecs uit de library verdwenen. Ik heb toen Quicktime geprobeerd opnieuw te installeren, maar dit wou niet omdat de iMac aangaf dat er al een versie op stond. Daarna heb ik Quicktime Pro van een andere mac gekopieerd en vervangen voor de Quicktime op mijn iMac. Dit werkte ook niet en FCP geeft nog steeds dezelfde foutmelding aan.

Ik denk dat het probleem is dat mijn iMac mijn codecs verwijderd heeft. Heeft iemand FCP op zijn mac staan die de codecs naar me wil sturen? Deze codecs vind je ergens in Library of je zoekt in Spotlicht voor Quicktime.

Bijdrager
    PJC

Je kunt FCP opnieuw installeren. Dan worden die codecs weer ge├»nstalleerd…

Bijdrager
    brumemail

Bedankt voor je reactie, maar ik heb het al anders opgelost. Ik heb de codecs van QuickTime van een andere mac gekopieerd en die in mijn Library geplaatst. Nu werkt alles weer zonder FCP opnieuw te hebben geïnstalleerd:)

Ik heb de codecs op megaupload geplaatst, want het is zo te zien op google een bekend probleem;)

Bijdrager
    PJC

Heb je pas een update gedaan? Misschien komt het door een update…

Bijdrager
    brumemail

Ja, dat zou best kunnen. Maarja hij doet het weer:lol:

Bijdrager
    1234

unsound heeft op zijn site ook een mooi pakketje codecs staan

Moderator
    unSOUND

Dat zijn echter andere codecs dan die bij de FCP suite horen… :(

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.