6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    weazel

FCP bestanden uitwisselen

Ik zit met enkele FCP-bestanden die ik niet kan openen.
    De bestanden zijn op een andere mac gemaakt, in FCP 5.1

Wanneer ik ze nu (eveneens in 5.1) wil openen, krijg ik een General Error (41).

Heb reeds geprobeerd volumebevoegdheden te herstellen, maar dit verandert niks.

Waar gaat ’t mis?
    (Ik werk op OSX Tiger)

Moderator
    Koen van Tongeren

Het is een shot in de dark: maar misschien werkt de één op Intel en de ander op PPC?

Bijdrager
    Dick de Roos

Wat bedoel je met “bestanden”?
    Is dat de hele film, incl. de bronbestanden waaronder clips, snijlijnen, overgangen enz., bijvoorbeeld het hele spul op HD?
    Of is dat alleen het coderingsbestandje? Dan kan dat inderdaad niet worden geopend. Het coderingsbestandje kan alleen werken met de bronnen, omdat het slechts naar de handelingen en de bronnen verwijst.
    Maar als je alles van dat project hebt gekregen, (b.v. op HD), is het raar dat je dat niet kunt openen.
    Moet je het verder bewerken ofzo?

Bijdrager
    weazel

Met bestanden bedoel ik inderdaad de werkbestanden. Het hele project (bronbestanden etc.) heb ik op een externe harddisk staan.
    Ik wil het materiaal graag thuis bewerken, maar dat lukt zo dus niet.

Ik heb ’t inmiddels ook op een Macbook Pro geprobeerd (intel dus), maar daar reageert hij hetzelfde.

Bijdrager
    iTC

Dus het openen van het FCP project gaat niet? Met een error41? Dan is de oorzaak waarschijnlijk een verschil in settings op de beide FCP systemen. (Denk aan settings zoals framerate). Hierdoor is het project niet uitwisselbaar meer.

Save het project op de originele Mac als XML file ; vervolgens importeer je deze xml file op de andere Mac.

Eenmaal geopende project moet je dan wel even nakijken: de sequence eigenschappen vs. de FCP setup eigenschappen.

Veel over te vinden via Google! Goodluck.

Bijdrager
    Mac_Laurens

Wel, die general error 41 staat voor compatibiliteitsproblemen. Die krijg je bv als je bestanden van een 5.1 FCP wil openen in een oudere versie. En wat dit verschil ook kan maken is een software-update. Zo opende ik onlangs een project van een vriend (5.1) in mijn FCP (net geinstalleerde 5.1), ik kreeg nog steeds de error; het bleek uiteindelijk te liggen aan hetgeen dat achter de ‘5.1’ kwam. Via software-update ging ik van 5.1.0 naar 5.1.4 en voila, het werkte.

Ik heb nog niet zo’n enorm goeie ervaringen met die XML-transfer; toen ik het probeerde herkende de ene FCP de geëxporteerde xml-files van de andere FCP maar deels, of helemaal niet… Ook werkte het bij mij uiteindelijk het beste met versie 1.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.