8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dnhems

FCP altijd anamorphic?

Beste allemaal,

Weet iemand waarom ik het nooit voor elkaar krijg om gewoon een 16:9 file te exporteren vanuit FCP en Compressor?
    uncompressed, h264,mpg2,mpg4 whatever, … ik krijg altijd een inmekaar gedrukt anamorphic beeld.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Volgens mij moet je de export instellen op letterbox om het beeld niet uit te rekken maar op te vullen met balken..

http://www.kenstone.net/fcp_homepage/understanding_16_9.html

Bijdrager
    sally

Je kunt in QuickTime (cmd-J) vastleggen hoe je film moet worden weergegeven.
    (video track selecteren, visual settings)

Bijdrager
    Patrock

Je kunt ook een custom setting aanmaken:

Selecteer bijvoorbeeld Quicktime:

Dan kun je bij video settings o.a. het compressietype selecteren:

En bij Geometry kun je dan de resolutie, verhouding en de pixel aspect ratio aanpassen:

Dan nog even een naampje geven en opslaan, dan kun je hem bij Settings vinden in het mapje Custom.

Maar als je met je project gewoon in 16:9 werkt (dus niet in 4:3 anamorphic) houdt hij als het goed is wel de verhouding aan.

Bijdrager
    1234

Oke, Patrock wijst de oplossing in Compressor aan.

Is er ook een mogelijkhied tot 16:9 quicktime export (selfcontained) vanuit FCP zelf?
    Dus niet met “using quicktime conversion” optie.

Dank!

Bijdrager
    Patrock

Als je je Sequence gewoon in een 16:9 verhouding zet, wordt deze ook aangehouden als je hem uitrendert (met Quicktime Export of Compressor, maakt niet uit).

Bijvoorbeeld zo:

Bijdrager
    dnhems

Wow, bedankt voor jullie reacties, ik ga ze eens stuk voor stuk doornemen!:)

Bijdrager
    Tjerker
    ”Patrock”

Als je je Sequence gewoon in een 16:9 verhouding zet, wordt deze ook aangehouden als je hem uitrendert (met Quicktime Export of Compressor, maakt niet uit).

Bijvoorbeeld zo:

Da’s niet echt bevorderlijk als je materiaal native anamophic is.. dan kun je beter werken op 720×576 en een vinkje zetten bij 16:9 en de compressor setting zoals hierboven beschreven gebruiken.

PS: Als je compressor default instelt op je eigen setting en (handig) save-locatie dan is het met 1 export actie altijd goed en hoef je nooit meer wat in je instellingen te veranderen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.