6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    davedive

FCP 4,5HD : kan plots niet meer opslaan zonder crash

Hallo,

Ben een uurtje gestopt om iets te eten. Toen ik terugkwam had ik een ‘FCP is onverwachts gestopt’-soortachtige crash.

Telkens ik het project open, verder werk en iets verder opnieuw wil opslaan, crasht hij telkens opnieuw ????

Ik heb sinds de laatste update van quick-time naar 7.1.3 wel gemerkt dat het systeem onstabieler is. Ik werk nochthans op een cube dual1,5 G4 met 1250mb geheugen met tiger op 10.4.8.

Heropstarten of herstellen van volumebevoegdheden maken geen verschil uit. Het weggooien van mijn voorkeuren, vind ik sneu want ik haat het om alle settings weer aan te passen.

Kan iemand mij helpen ?

Dank
    Davedive

P.S. ik had graag nog een beetje verder gewerkt aan het project voordat ik er morgen voor enkele dagen op uit trek, maar ’t zal voor binnen enkele dagen zijn vermoed ik.

UPDATE : heb zopas toch door de zure appel gebeten, en mijn preferences getrashed. Probleem is echter nog altijd aanwezig. Prefs weggooien lukt dus niet ! aaarchh…. help….

Bijdrager
    sally

Heb je deze alle drie getrasht:
    com.apple.FinalCutPro.plist
    Final Cut Pro 4.5 Preferences
    Final Cut Pro POA Cache

(je kunt ze altijd ook even inpakken en bewaren)

Bijdrager
    davedive

Zo, terug van een aantal dagen weggeweest.

Ik had inderdaad alles weggegooid en probleem bleef bestaan.

Net voor ik vertrok, heb ik dan een nieuw project aangemaakt, alle bin’s en sequences gecopieerd en geplakt in nieuw project en dat opgeslagen. Nu lijkt dit in het nieuwe project wel beter te lukken. Ik zal zaterdag opnieuw ‘ernstig’ aan het projekt kunnen werken, dus tot zolang is het dus nog niet ├Ęcht zeker dat het lukt. Ik zal nog iets laten weten als het opgelost is (en zeker als het niet opgelost is :sealed: ))

Bedankt voor je reactie ‘Sally’

davedive

Bijdrager
    MacBlade

ik heb niet direct de oplossing maar het valt mij ook op dat FCP vaak crasht sinds ik QT heb geupdate naar 7.1.3 . Kan ik nog terug naar de vorige versie van QT?

Bijdrager
    davedive

Inderdaad, ik vermoed dat QT de boosdoener is. Ik probeer nu af en toe (elke 10min minimum) op te slaan (manueel). De laatste autosave die ik wilde gebruiken was niet bruikbaar, dus ik vertrouw die handel niet meer.

Terugkeren naar QT 7.xx kan niet zonder problemen vermoed ik. Er is een tijdje een installer voorhanden geweest om terug te keren naar 7.(0xx ?) maar die vind ik nergens meer (ik dacht dat ik hem lokaal opgeslagen had, maar blijkt dus niet zo te zijn.

Heeft iemand ervaring met het terugkeren naar oudere versie en/of heeft iemand die installer nog staan?

Dank
    Davedive

Bijdrager
    davedive

UPDATE : OPGELOST : in canvas stond in de viewselector op ‘alpha’ ipv RGB …..

update :

Heb nu een raar (misschien niet gerelateerd) fenomeen : in de canvas speelt een klipje goed af, tot ik op stop druk. Dan krijg ik niet het frame waarop de playhead in de timeline blijft staan, maar een wit scherm. Dubbelklik ik in de canvas dan opent de clip perfect (stilstaand frame zichtbaar) in de viewer.

Zelfde fenomeen gebeurt als ik een nieuw project begin (met een preset van apple), ik krijg geen enkel stilstaand frame in de canvas te zien.

Iemand dit al meegemaakt, of gaat mijn systeem naar de knoppen ?

dank
    Davedive

UPDATE : OPGELOST : in canvas stond in de viewselector op ‘alpha’ ipv RGB …..

opgepast : quick time herinstallatie nog niet opgelost

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.