9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    appleimacg5

Op hoeveel computers kan ik FCP installeren?

vraag:

Op hoeveel computers kan ik Final Cut Pro installeren. Ik wil hem namelijk ook installeren op de MacBook Pro  van mijn vrouw zodat ik ook wel eens onderweg of op vakantie kan werken aan een project.

Is dat een kwestie van inloggen in App Store met mijn Apple ID en dan downloaden ?

hoor graag hoe en wat mag en mogelijk is.

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 weken, 1 dag geleden door Night. Reden: Titel verhelderd
    Bijdrager
    Antwoordapparaat

Dat kan, maar het is handiger om je eigen AppleID alleen op je eigen systeem te gebruiken. Via gezinsdeling kun je de aankoop met 5 anderen delen, geen probleem dus.

(zie tekst onderaan bij FCP in App Store)

Bijdrager
    appleimacg5

Dank je !

En getrouwd niet getrouwd maakt niet uit? Een ex vriendin ?

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Je moet ze wel uitnodigen die gezinsleden, dus ik weet niet of je ex vriendin daar trek in heeft 😀. Maar nee: er wordt niks gecontroleerd.

Bijdrager
    Pietje13

Pas wel even op met ex vriendinnen: op het moment dat je family sharing inschakelt en aankopen deelt doet zij haar toekomstige app store aankopen (iTunes, Apple music, apps, in-app aankopen) automatisch op jouw kosten (creditcard). En of jouw huidige vrouw daar dan zo blij van wordt…

Bijdrager
    GoeieDag

Ik gebruik een apart Apple ID alleen voor aankopen. Want je kunt voor de Store’s een aparte inlog doen. Dat werkt prima.

Met ex-en moet je natuurlijk nooit zaken doen; het is toch niet voor niks je ex?!

Inactief
    Anoniem

Een gezin bestaat uit maximaal 5 personen.
    Maar dat betekent ook dat ze op jouw naam aankopen kunnen doen.;)

Leuk om te delen met je ex of ‘vage’ vrienden… Vooral doen dus!

Sleutelbeheerder
    Night

De berichten daarover dateren van november 2020, dus het zal idd nog niet al te lang geleden gedaan zijn.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

polansky op 21 december 2020 om 18:32
    Een gezin bestaat uit maximaal 5 personen.

Zes dus in totaal, inclusief jezelf.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.