5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    geer79

FCE wil mijn projecten niet meer openen

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem:

Van de ene op de andere dag kan ik mijn projecten niet meer openen in Final Cut Express.
    Ik krijg steeds de mededeling: unable to open project file.

De enige manier om in mijn projecten te komen is via auto save. Als ik het vervolgens opsla onder een andere of dezelfde naam, kan ik het weer niet openen.

Het maakt niet uit of het om een oud of een nieuw project gaat.
    Een nieuw project kan ik aanmaken, wegschrijven op alle mogelijke manieren en gewoon opslaan.
    Maar als ik het heb afgesloten en opnieuw wil openen gaat dat dus niet.

Iemand een idee wat er mis gaat?

ps: Ik ben niet echt thuis in het technische computergebeuren, dus graag in jip en janneke taal!:smile:

Bijdrager
    brinkey

Je zit niet per ongeluk Final Cut Pro files met Final Cut Express files te verwisselen? Van Express naar Pro gaat wel andersom niet.
    Het project wordt op dezelfde computer geopend? Door dezelfde gebruiker?

Bijdrager
    geer79

Hi, nee ik heb alleen FCE. Ik heb in de zelfde tijd dat het begon 1 dag Pro op mijn computer gehad om iets te testen voor een vriend, maar dit er meteen volledig weer van afgehaald..

Kan dat er iets mee te maken hebben?

Project wordt steeds op dezelfde imac geopend, door dezelfde gebruiker

Bijdrager
    brinkey

Rechtsklik eens op het project. Wat staat er bij open met?

Bijdrager
    1234

Dit is typisch zo’n geval dat opgelost kan worden door de volgende handeling:

How to “Trash Your Prefs”

FCE has made setting up preferences simple, but you still may find that you need to delete your FCE preferences files (or “trash your prefs”) to force FCE to restore all your program settings to their default values. You will need to delete three files:

1. First, go to User/Library/Preferences/ and remove the file called com.apple.FinalCutExpress.plist.
    2. Then go to User/Library/Preferences/Final Cut Express User Data/ and remove the other two preferences files, called Final Cut Express HD 3.0 Preferences and Final Cut Express POA Cache.

After deleting the files, relaunch Final Cut Express with all your external hardware on and connected. You’ll see the Choose Setup dialog box. Here’s your chance to reset your preferences from scratch.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.